۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
نان دلالان در رونق افتاد
افزایش ۶۴۰ هزار تومانی قیمت سکه طی دو روز

نان دلالان در رونق افتاد

شیوع بیماری کرونا و کاهش ارزش اقتصادی در دنیا موجب شد تا بازار طلا به یکی از جذابترین بازارها برای سرمایه گذاری تبدیل شود و همین امر قیمت طلا در بازارجهانی و داخلی را به شکل بی سابقه ای افزایش داده است.

بازار، ملیحه خورده پا: طلا، سکه و دلار همواره به عنوان جذاب ترین بازارها برای سرمایه گذاری محسوب می شود زیرا هیچ گاه خریداران آن ضرر و زیانی را متحمل نمی شوند اما تبعات تصمیمات سیاسی و اقتصادی و شیوع کرونا این روزها بازار طلا را به یکی از پرطرفدارترین بازارها تبدیل کرده و همین امر موجب شده تا مردم کوچکترین سرمایه های خود را روانه این بازار پر زرق و برق کنند.

در روزهای اخیر قیمت انواع طلا و سکه روند افزایشی داشت اما از روزگذشته و با تصویب FATF روند صعودی قیمت این کالاها به شدت چشمگیر شده است.

افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت هر مثقال طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می گوید: امروز قیمت هر اونس در بازار جهانی همانند روزگذشته ۱۶۶۴ دلار است اما افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و بالارفتن حجم تقاضا نرخ هر مثقال طلا با افزایش ۵۰ هزار تومانی نسبت به روزگذشته به ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید.

محمدولی در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: هر گرم طلای خام ۱۸ عیار نیز نسبت به روزگذشته ۲۶ هزار تومان گرانتر شد و به ۶۱۴ هزار تومان رسید.

وی می افزاید: امروز قیمت هر قطعه تمام سکه طرح جدید با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی نسبت به روزگذشته به ۶ میلیون تومان رسید و نرخ هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با افزایش ۱۸۹ هزار تومانی نسبت به روز قبل به ۵ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح می کند: نرخ نیم سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ۳ میلیون تومان و قیمت هر قطعه ربع سکه با افزایش ۸۰ هزار تومانی به یک میلیون  و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

وی خاطرنشان می کند: امروز قیمت هر قطعه سکه گرمی با افزایش ۱۰ هزار تومانی به ۹۶۰ هزار تومان رسید.

تمام سکه ۶۴۰ هزار تومان گران شد

مقایسه قیمت طلا در روزهای شنبه و یکشنبه(سوم و چهارم اسفند ماه ۹۸)  نسبت به پنجشنبه هفته گذشته (یکم اسفند ماه) نشان می دهد قیمت هر قطعه تمام سکه طرح جدید  ۶۴۰ هزار تومان و نرخ هر قطعه تمام سکه طرح قدیم ۴۴۹ هزار تومان گرانتر شده است.

براساس این گزارش، قیمت هر قطعه نیم سکه در بازه زمانی سوم و چهارم اسفند ماه نسبت به روز نخست ماه جاری ۲۲۰ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه ۲۵۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

با توجه به این جهش قیمتی عجیب مهمترین سوال این است که چطور می توان انتظار داشت که دلالان از این بازار پررونق خارج شده و دنبال گرفتن حداقل حقوق بعد از ی ماه فعالیت بروند!؟

کد خبر: ۶٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha