۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
توافق بر سر برگزیت؛ تسلی ناگوار
لوموند بررسی کرد

توافق بر سر برگزیت؛ تسلی ناگوار

انگلیس چهار سال و نیم پس از انتخاب ترک اتحادیه اروپا از طریق همه پرسی، درباره روابط اقتصادی خود با ۲۷ همسایه اش به توافق رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: سازش بین اتحادیه اروپا و انگلیس به ازدواج مصلحتی که چهل و هفت سال به طول انجامید پایان می دهد. همچنین قدرت  وحدتی  را که بیست و هفت کشور می توانند داشته باشند، برجسته می کند.

انگلیس چهار سال و نیم پس از انتخاب ترک اتحادیه اروپا  از طریق همه پرسی، درباره روابط اقتصادی خود با ۲۷ همسایه اش به توافق رسید. لندن پس از خروج رسمی از اتحادیه اروپا در تاریخ سی و یکم ژانویه، از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۱ از اتحادیه گمرکی اروپا و بازار واحد خارج می شود.

بنابراین حدود ۳۰۰ هزار شغل در کانال مانش و بسیاری از مشاغل دیگر در قاره اروپا در معرض خطر قرار می گیرند. در مورد ماهیگیری، موضوع حساس سیاسی برای انگلیس و فرانسه و همچنین در مورد مساله شرایط یکسان برای رقابت و نگرانی بیست و هفت کشور از بازار شکنی انگلیس، سازش دشوار به نظر می رسد.

 ۹ ماه مذاکره پر پیچ و خم به طول انجامید تا حداقل قوانینی را وضع کند که امکان تسهیل تجارت بین شرکایی را تضمین کند که برای دهه ها تلاش کرده بودند تا استانداردها و مقررات خود را به هم نزدیک کنند.

در این آزمون، بیست و هفت کشور وحدتی بی عیب و نقص را نشان دادند که شایسته ستایش است. در این مذاکره مهم برای آینده مشترک، دفاع از بازار واحد به عنوان یک اصل وحدت بخش بود. برگزیت قدرتی که بیست و هفت کشور می توانند با وحدت داشته باشند، آشکار ساخت.

کووید-۱۹ مداخله دولت را تحمیل کرد و طرح فوق لیبرال مربوط به برگزیت دیگر حتی قابل شنیدن نیست. باید گفت حمایت پسر عموهای آمریکایی که گویا در زمان «دونالد ترامپ به دست آمده بود»، با انتخاب بایدن ناپدید شد.

برگزیت یک عقب گرد تاریخی است وبرای اقتصاد خطرناک و اختلاف های جدیدی را به همراه دارد. اروپایی ها، به خصوص انگلیسی ها، پرداخت هزینه را تمام نکرده اند.

کد خبر: ۶۳٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha