۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
فعالیت مجتمع فولاد عجب‌شیر پس از ۶ ماه تعطیلی/ ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ تن میلگرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت مجتمع فولاد عجب‌شیر پس از ۶ ماه تعطیلی/ ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ تن میلگرد

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مجتمع فولاد عجب شیر با ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ تن میلگرد پس از شش ماه تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده افزود: کارخانه مجتمع فولاد عجب شیر از کارخانه‌های تولید تن میلگرد آذربایجان شرقی است که به علت مشکلات مالی تعطیل شده بود و با فعالیت مجدد آن، حدود ۲۰۰ کارگر آن به سر کار خود بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: این واحد به دلیل مشکلات مالی حدود شش ماه تعطیل شده بود و با اقدامات انجام شده در راستای حمایت از تولید و رفع موانع آن، در مدت ۲ ماه به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه با آغاز به کار مجدد واحد فولادی یادشده ظرفیت تولید استان نیز افزایش می یابد، ادامه داد: بر اساس تمهیدات پیش‌بینی شده در سه ماه آینده خط تولید تیرآهن نیز به عنوان خط دوم تولید در این مجتمع راه اندازی خواهد شد.

وی تشریح کرد: مجتمع فولاد عجب شیر باظرفیت تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن میلگرد در سال ۹۸ به بهره برداری رسید و درحال حاضر با رفع موانع تولید و شروع مجدد فعالیت، توان تولید روزانه بیش از ۷۰۰ تن میلگرد را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین گفت: آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر در صادرات کشور بوده و ۹۰ درصد صادرات غیرنفتی استان مربوط به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان در مدت سپری شده سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است، افزود: در زمان کنونی با وجود تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، فرآیند تولید در استان همچنان روندی صعودی دارد.

وی گفت: بیشترین صادرات آذربایجان شرقی به عراق، ترکیه و ارمنستان بوده و کشورهای چین، هند، ایتالیا و روسیه است.

کد خبر: ۶۳٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha