۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
دچار کجی مدیریت در پرداخت یارانه شدیم
رئیس شورای شهر تهران:

دچار کجی مدیریت در پرداخت یارانه شدیم

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با سبک بسیار بد پرداخت یارانه بر مردم منت می‌گذاریم، گفت: می‌خواهیم موضوع یارانه‌ها را هوشمند کنیم تا همه ببینند چقدر یارانه می‌دهیم و به چه افرادی تعلق می‌گیرد.

به گزارش بازار، محسن هاشمی امروز در جریان بررسی طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران افزود: دچار کجی مدیریت در پرداخت یارانه شدیم و برای مثال می‌آییم شرکت مترو را تاسیس و سپس خطوط مترو را راه اندازی می‌کنیم تا از آن خطوط ۷ میلیون سفر مسافر جابجا کنیم، اما بعد از این تشکیلات حدود یک و نیم تا دو میلیون مسافر جابجا می‌شوند و قیمت تمام شده برای مترو به شدت بالا می‌رود.

وی گفت:، چون قیمت تمام شده بالا می‌رود و برای مثال ۱۲ هزار تومان هزینه بلیت می‌شود، ما هزار تومان می‌گیریم و ۹ هزار تومان یارانه می‌دهیم و هزینه کجی مدیریت خودمان را بر مردم تحمیل می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در مثالی دیگر گفت: می‌آئیم به قیمت سوخت یارانه می‌دهیم در حالی که قیمت دلار هم اکنون ۲۵ هزار تومان است و در قانون نیز نوشته ایم قیمت گذاری بنزین فوب خیلج فارس است که حدود ۵۰ سنت می‌شود و با دلار ۲۵ هزار تومانی لیتری ۱۲ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود، اما می‌گوییم ما به شما مردم یارانه می‌دهیم و قیمت آن را سه هزار تومان تعیین می‌کنیم که این در اصل یارانه نیست بلکه سوء مدیریت است.

هاشمی در ادامه افزود: یک تشکیلات ورزشی در شهرداری می‌سازیم و به جای ان که ۲۰ نفر نیرو داشته باشد دو هزار نفر را به کار می‌گیریم در نتیجه هزینه‌های آن به شدت بالا می‌رود سپس هزینه خدمات را کمتر تعیین می‌کنیم و به مردم می‌گوییم به شما یارانه داده ایم؛ باید حواسمان باشد مدیریت اشتباه خود را چنین تعریف نکنیم.

وی گفت: در شهرداری تهران تنها یارانه مستقیم و درستی که ارائه می‌شود در دو مورد است و دیگر مسائل در خصوص دادن یارانه متکی به سوء مدیریت است و به هیچ عنوان نمی‌توان اسمش را دادن یارانه گذاشت؛ اما حالا می‌خواهیم آن‌ها را شفاف کنیم؟

رئیس شورای شهر تهران افزود: بعضی‌ها می‌گویند قیمت تمام شده بلیت مترو شما باید دو هزار تومان باشد، اما ۱۴ هزار تومان تعیین کرده اید و شما دارید به سوء مدیریت تان یارانه می‌دهید؛ اول خودتان را درست کنید سپس یارانه دهید.

هاشمی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که چرا دلار باید ۲۵ هزار تومان باشدو بعد از آن بیائیم یارانه دهیم؟ گفت: اگر دلار هفت تومان بود قیمت اکنون بنزین سه تومان می‌شد.

کد خبر: ۶۳٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha