۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
خط جدید تولید ماسک در گیلان راه اندازی می شود
استاندار گیلان:

خط جدید تولید ماسک در گیلان راه اندازی می شود

رشت - استاندار گیلان گفت: خط جدید تولید ماسک و لوازم بهداشتی به زودی در استان راه اندازی می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در نشست مقابله با گسترش کرونا ویروس استان، با بیان اینکه شرایط آمادگی حداکثری برای مقابله با این ویروس را باید داشته باشیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت در شهرستان‌ها با نظارت فرمانداران تدابیر لازم را در سطح شهرستانی بیاندیشند و بخش های ایزوله بیمارستانی در همه شهرستان ها ایجاد و محدود به چند شهرستان خاص، نباشد.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات ستاد پیشگیری به پشتوانه قانون برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست و باید همراهی کنند، افزود: فرمانداران جلسات این ستاد را در نخستین ساعات فردا در شهرستان‌ها برگزار کنند.

زارع با تأکید براینکه پزشکان، پرستاران و دیگر عوامل باید تسهیل گر باشند، گفت: تجهیزات، امکانات و لوازم مورد نیاز اعلام شود تا در سریعترین زمان ممکن تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور آموزش بیشتر دانش آموزان و تجهیز مدارس به اقلام مورد نیاز بهداشتی و جلوگیری موثر از گسترش شیوع کرونا تمامی مراکز آموزشی و علمی تا چهارشنبه هفته جاری تعطیل اعلام شده است، گفت: این تصمیم شامل مراکز آموزشی آزاد، فنی و حرفه ای، پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک استان نیز می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در تمامی مسیرها نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم، افزود: انتظارم از فرمانداران، شبکه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی این است که در راستای بهبود شرایط اجتماعی، روحی و روانی مردم گام های موثر بردارند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های اجرایی و نیز همکاری شهرداران، بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد تأکید و اضافه کرد: برای تأمین نیازمندی‌های اولیه 20 میلیارد ریال از اعتبارات مدیریت بحران به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص یافت و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار مورد نیاز در حال انجام است و نگرانی بابت تأمین منابع مالی وجود ندارد.

زارع با اشاره به اینکه برخی فروشگاه های کالای پزشکی و داروخانه که تعدادشان نیز محدود بود در عرضه اقلام مورد نیاز و نیز قیمت آنها رعایت انصاف و عدالت را نداشتند، گفت: واحدهای صنفی حق ندارند از اضطراب مردم سوء استفاده کنند و اداره کل تعزیرات حکومتی با تشدید بازرسی‌ها، ضمن برخورد قانونی و جدی، در صورت نیاز به پلمپ واحدهای متخلف، اقدام کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خط جدید تولید ماسک در روزهای آینده در گیلان راه اندازی می‌شود.

کد خبر: ۶٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha