۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور

سرکرده، کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد: برای فردا و پس فردا چند درجه به دمای هوا در اغلب نقاط کشور افزوده شود.

به گزارش بازار، امیر سرکرده افزود: دمای هوا در روزهای اخیر کاهش قابل توجهی داشت به این ترتیب که دما در مراکز همه استان‌ها بجز اهواز، بندرعباس و بوشهر، صفر و زیرصفر درجه بود.

وی گفت: شب گذشته دمای هوا در شهرستان‌های شهرکرد، بجنورد و فیروزکوه ۱۸ درجه زیرصفر و درمای هوا در سراب ۲۲ درجه زیرصفر بود، اما پیش بینی می‌شود فردا و پس فردا در اغلب نقاط کشور چند درجه افزایش دما داشته باشیم.

سرکرده برای امروز و فردا جو آرام و پایداری را در اغلب نقاط کشور پیش بینی کرد و گفت: به همین علت شاهد افزایش الاینده‌ها در شهرهای صنعتی و کلانشهرهایی از جمله تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اراک و قم خواهیم بود که تا آخر هفته این پایداری و سکون نسبی هوا ادامه دارد. کارشناس سازمان هواشناسی، وزش باد را پدیده غالب نواحی شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان خواند و گفت: وزش باد در این مناطق موجب ایجاد گرد و خاک خواهد شد.

سرکرده در عین حال برای امروز و فردا در استان‌های حاشیه زاگرس مرکزی و جنوبی بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد و افزود: این اتفاق در شرق خوزستان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان و جنوب همدان و نواحی غرب اصفهان رخ خواهد داد و فردا در کرمان نیز منتظر بارش پراکنده خواهیم بود.

وی گفت: دمای تهران نیز امروز در گرمترین زمان به ۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

کد خبر: ۶۳٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha