۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
۱۷۲ واحد صنعتی در اردبیل پروانه فعالیت گرفتند
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۱۷۲ واحد صنعتی در اردبیل پروانه فعالیت گرفتند

اردبیل - صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۱۷۲ واحد صنعتی استان پروانه فعالیت صادر شده است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: امسال توسعه واحدهای ایجادی یکی از اولویت‌های سازمان صمت اردبیل است به طوریکه ما تاکنون برای ۹۶۹ واحد جواز تأسیس صادر کردیم که ۳۰۰ واحد در مرحله عملیات اجرایی هستند.

وی تصریح کرد:‌ در ۹ ماهه امسال ۴۲۰ مورد جواز تأسیس صادر شده که نسبت به سال‌های گذشته رشد ۲۵ درصدی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: با پیگیری و تاکید استاندار و اهتمام نمایندگان مجلس، طرح‌های متعدد صنعتی در حال اجرا است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال فاز اول کارخانه تولید گیاهان دارویی و شیمیایی و همچنین کریستال و تولید ام. دی. اف و پالایشگاه کوچک را در نمین به بهره‌برداری برسانیم.

۲۸ طرح صنعتی در استان در مرحله احداث است
صادقی افزود: ۲۸ طرح صنعتی در مرحله احداث است که عمده تولیدات این واحدها صادرات‌ محور است و تلاش می‌کنیم تا این پروژه‌ها در سال جهش تولید به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۹۱ واحد تولیدی در استان در مرحله تولید محصولات متنوع هستند که ۷۹۲ واحد فعال و مابقی نیز به صورت نیمه‌ فعال و راکد هستند.

صادقی اضافه کرد: در سال جهش تولید برنامه احیای واحدهای راکد در دستور کار قرار گرفته به طوریکه از ۲۹۹ واحد راکد استان، واحدهای قابل احیا پایش شده که ۱۲۳ واحد را شامل می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در سالجاری تلاشمان بر این بوده تا ۷۵ واحد راکد را به چرخه تولید باز گردانیم که تاکنون ۴۷ واحد فعال شده و زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر نیز در سایه فعالیت این مجموعه‌ها فراهم شده است.

تمامی واحدهای راکد به چرخه تولید برمی گردد
صادقی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال همه واحدهای راکد را به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی برگردانیم.

وی به واحدهای فعال و به بهره‌برداری رسیده اشاره کرد و گفت:‌ ۱۵۰ واحد تولیدی در استان در مرحله سرمایه‌گذاری هستند که در ۹ ماهه امسال برای ۱۷۲ واحد پروانه فعالیت صادر شده که به نسبت سال‌های گذشته ۷۰ درصد افزایش را در این بخش شاهد هستیم.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با فعالیت این مجموعه‌ها در ۹ ماهه امسال فرصت اشتغال برای پنج هزار نفر در استان فراهم شده که عمده این واحدها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

وی به پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تلاش بر راه‌اندازی این مجموعه‌ها و همچنین افزایش تولید این مجموعه‌هاست که ۵۰ واحد در سال جهش تولید با افزایش فعالیت‌های اقتصادی روبه‌رو شدند.

۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان بخش صنعت پرداخت شده است
صادقی افزود: در ۹ ماهه امسال ۴۰ واحد، ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش تولید داشتند که در سایه این فعالیت‌ها زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر نیز فراهم شده است.

وی به پرداخت تسهیلات نیز از منابع مختلف اشاره کرد و ادامه داد: ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان بخش صنعت پرداخت شده که استفاده از این تسهیلات عمدتا با تقاضای واحدهای صنعتی بزرگ بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در ادامه به ضرورت جذب اعتبارات از محل تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: سهم استان ۲۲۳ میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد این منابع تخصیص یافته است.

صادقی اظهار کرد: ما در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش صنعت رتبه دوم کشور را داریم و حتی بیشتر از ظرفیت استان سعی کردیم این طرح‌ها را به بانک‌ها معرفی کنیم.

صادرات استان به ۱۶۰ میلیون دلار رسید
وی به فعالیت‌های خوب بخش معدن نیز اشاره کرد و افزود: در مشگین‌شهر دو معدن فلزی مس و مولیبدن در مرحله بهره‌برداری است که سعی بر توسعه صنایع مرتبط با فرآوری محصولات معدنی است که ما نسبت به صدور مجوز تأسیس کارخانه کنسانتره مس اقدام کردیم.

صادقی تصریح کرد: با توجه به شرایط مرزی استان اردبیل، در بخش صادرات نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده به طوریکه صادرات استان در حال حاضر به ۱۶۰ میلیون دلار رسیده که این شرایط در اوضاع کرونایی قابل قبول است.

وی از تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش صادرات استان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده اهداف صادرات استان تا دو برابر افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۶۳٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha