۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
سن کشتار دام در لرستان کاهش یافت/ اجرای طرح لیبل‌گذاری گوشت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سن کشتار دام در لرستان کاهش یافت/ اجرای طرح لیبل‌گذاری گوشت

لرستان- حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در راستای ارتقای کیفیت گوشت مصرفی، سن کشتار دام در لرستان کاهش یافت.

اسفندیار حسنی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ کشتارگاه فعال در سطح استان داریم که ٧٠٠ نفر در این کشتارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در هر ساعت ۲۲ هزار قطعه مرغ کشتار می شود، افزود: با توجه به اینکه عمده دام‌های سبک و سنگینی که در لرستان کشتار می‌شد دارای گوشت پیر بودند اخیراً دامپزشکی تدابیری اتخاذ کرده تا از ورود دام پیر به استان جلوگیری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: البته سلامت گوشت پیر مورد تایید است اما نسبت به گوشت جوان کیفیت پایینی دارد که این بحث ارتقای کیفیت گوشت به یک مطالبه عمومی در استان تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و اطلاع رسانی‌هایی که انجام شده، در حال حاضر کشتار دام سنگین پیر به کمتر از ۴۰ درصد و دام سبک پیر به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است در حالیکه در گذشته ۹۰ درصد دام‌های سنگین و ۷۵ درصد دام‌های سبکی که در استان کشتار می‌شدند پیر بودند.

حسنی‌مقدم بیان کرد: براساس لیبل‌هایی که توسط دامپزشکی طراحی شده گوشت‌هایی با لیبل قرمز دام جوان ، لیبل سفید دام‌میانسال و لیبل زرد دام پیر محسوب می‌شوند.

کد خبر: ۶۳٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha