۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
وقتی مدیر عامل گل گهر با عملکرد خود شهروند افتخاری سیرجان می شود
در سال جهش تولید؛

وقتی مدیر عامل گل گهر با عملکرد خود شهروند افتخاری سیرجان می شود

کرمان - شرکت گل‌گهر با مدیریت «ملارحمان» توانسته دستاوردهای چشمگیری در زمینه های اقتصاد مقاومتی، مسئولیت اجتماعی، جهش تولید و توسعه پایدار منطقه به دست آورد و حالا از این مدیر در اذهان عمومی به عنوان شهروند افتخاری سیرجان یاد می شود.

به گزارش بازار، سال‌ها پس از ابتکار دولت در تقسیم‌بندی مناطق مختلف استان‌کرمان و سپردن فرایند توسعه مناطق به معین‌های اقتصادی، امروز شرکت گل‌گهر با مدیریت جمشید ملارحمان توانسته دستاوردهای چشمگیری در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مسئولیت اجتماعی و جهش تولید و درنهایت توسعه پایدار منطقه از خود برجای بگذارد، به‌گونه‌ای که اذهان عمومی از این مدیر یک شهروند افتخاری سیرجان ساخته است.

قطار توسعه کشور با اتکا به شرکت‌های معدنی و صنعتی در سال جهش تولید با حضور قدرتمند و فعال گل‌گهر به‌عنوان یک شرکت دولتی و خصوصی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، محرومیت زدایی، اشتغالزایی و تولید به سیرجان رسید، این‌بار مدیران گل‌گهر با استفاده از توان بخش خصوصی و ظرفیت دولت، کمر به همت شهری بستند که سرزمین حماسه‌ها و رشادت‌ها در طول انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

شهرستان سیرجان دهه‌های گذشته به‌عنوان یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می‌شد و اثری از صنایع و معادن این خطه غیر از فروش چند کامیون خاک و مواد خام معدنی نبود اما پس از اجرای سیاست‌های کلان کشور و سیاست دولت در استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها طی سال‌های گذشته با رشد تصاعدی شرکت‌های زیرمجموعه گل‌گهر و ایمیدرو و تلاش‌ها در بهبود وضعیت معیشت مناطق مختلف استان کرمان روبرو هستیم، اکنون علاوه بر تولید پایدار و کمک به اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌ها، زمینه اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی ده‌ها هزار نفر از مردم این خطه فراهم شده است.

اما شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان به‌عنوان معین اقتصادی بردسیر و سیرجان با مدیریت جمشید ملارحمان پا را فراتر از وظیفه ذاتی خود در تولید و اشتغال نهاده و امروز این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به بخش دولتی، پیشران توسعه اقتصادی شهرستان سیرجان نام گرفته است و نقشی بی‌بدیل در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه، محرومیت زدایی و همچنین مقابله با ویروس کرونا به عنوان بحران روز زندگی بشر ایفا کرده که اجرای این امور در آینده نیز همچون گذشته می‌تواند شهرستان سیرجان را از هر حیث بیمه کند.

در این راستا با دغدغه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی که به‌عنوان نخستین برنامه ایشان در مراسم معارفه نیز مطرح شد، مساعدت‌های بی‌نظیری در همکاری و هم‌افزایی‌های متعدد بخش خصوصی و دولتی رقم خورد که سرانجام این سلسله اقدامات، گامی کلیدی در مسیر توسعه پایدار و نجات شهروندان سیرجان و حتی استان پهناور کرمان از هر بحرانی قلمداد می‌شود.

ملارحمان با تاکید و نیز تدبیر در فعالیت‌ها، اولویت را بر اجرای پروژه های عمرانی و توسعه‌ای در مناطق محروم نهاد و همچنین مساعدت در محرومیت زدایی خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی، جایگاهی ویژه برای شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر میان شهروندان سیرجانی کسب کرد تا جایی که امروز این مدیر را می‌توان با وجود اقدامات گسترده اقتصادی، حمایتی و مسئولیت اجتماعی شهروند افتخاری سیرجان نامید.

گل‌گهر و جهش تولید با استفاده از توان داخلی
جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر همواره در زمان خدمت سه برنامه را محور اصلی برنامه‌های اجرایی خود قرار داده است که تمامی برنامه‌ریزی‌های استراتژیک شرکت گل‌گهر بر حول آن پیاده می‌شود.

نخست مسئولیت اجتماعی ، توسعه اکتشافات معدنی، پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای و حفظ منابع مالی گل‌گهر امور مهمی بود که ملارحمان در روز آغاز به‌کار در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌آن تاکید داشت و امروز پس از گذشت نزدیک به یکسال و نیم از عمر مدیریتی خود این تفکرات عملیاتی شده و اثرات آن به خوبی در استان کرمان مشاهده می‌شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: این شرکت فارغ از اینکه در شرایط دشوار اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه گرفتار است، با استفاده از ظرفیت داخلی در سال جهش تولید توانست به فرمایشات مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشاند.

جمشید ملارحمان افزود: در این راستا با همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران جهادگر گل‌گهر در سال ۹۸ با تولید بیش از ۱۶ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۱۲٫۵ میلیون تن گندله با افزایش بی‌سابقه نسبت به سال های قبل، جهش تولید واقعی را به منصه ظهور رساندیم و همچنین در سال جاری رکوردهای پیاپی تولید از این شرکت برجای مانده است.

همچنین در طول یکسال گذشته که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا شد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با خرید تجهیزات متعدد برای بیمارستان‌های امام رضا(ع) و غرضی سیرجان و وسایل خودحفاظتی برای عموم شهروندان و نیز کنترل این بیماری و جلوگیری از شیوع در منطقه گل گهر به طوریکه این شرکت جایزه کنترل و مبارزه با بیماری کرونا را از آن خود کرده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به دیگر اقدامات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان در مقابله با کرونا در شهرستان سیرجان افزود: خرید هشت دستگاه ونتیلاتور برای بیماران تنفسی در بیمارستان غرضی و امام رضا(ع) سیرجان، پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جهت ایجاد و تجهیز کارگاه تولید ماسک و همچنین مساعدت با فرمانداری سیرجان برای ستاد ویژه کمک های مومنانه به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی ادامه داد: مساعدت با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سیرجان در خصوص خرید تجهیزات حفاظت فردی ویژه پرسنل و کادر درمان به میزان ۲۰ میلیارد ریال و تامین و تجهیز مراکز درمانی به میزان ۳۰ میلیارد ریال و کمک مالی به دستگاه های اجرایی در جهت تهیه اقلام ضروری بهداشتی از دیگر برنامه‌های اجرا شده، توسط شرکت گل‌گهر در مقابله با کرونا بوده است.

وی با اشاره به همکاری با خیران در راستای توسعه فعالیت‌های بشر دوستانه ادامه داد: در این زمینه با همکاری بنیاد امور بیماران خاص و مجمع امور خیران سلامت برای رفع مشکلات بیماران صعب العلاج در ایام کرونایی به میزان چهار میلیارد ریال کمک کردیم و مساعدتی با دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی برای تهیه اقلام ضدعفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشتیم.

ملارحمان گفت: اقلام یاد شده، تنها بخشی از اقدامات معین اقتصادی منطقه در مقابله با کرونا و به غیر از مساعدت شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ گل گهر نظیر شرکت توسعه آهن و فولاد، شرکت جهان فولاد و سایر شرکت ها که بالغ بر ۵۱ درصد سهام آن متعلق به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر می باشد، انجام گرفته است.

از دیگر حمایت‌های مادی و معنوی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حوزه مقابله با کرونا می‌توان به پروژه بیمارستان تخصصی در حال ساخت این شرکت اشاره کرد که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی این پروژه از سال ۹۵ آغاز شده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

اقدامات گل‌گهر در قالب معین اقتصادی منطقه هفت کرمان
گل‌گهر سیرجان طی تفاهم نامه‌ای با استانداری کرمان و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی به‌عنوان معین(یاور) اقتصادی شهرستان‌های سیرجان و بردسیر انتخاب شد که بخشی از این فعالیت‌ها در ادامه به اختصار آمده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اشاره به چاپ دایره المعارف و کتاب گلیم شهر سیرجان در راستای شناسایی ظرفیت‌های بلقوه این شهرستان گفت: در حوزه صنایع دستی حمایت‌های شرکت گل‌گهر در حوزه بازار فروش محصولات تولیدی منطقه و همچنین حمایت از تولید کنندگان خرد و خانگی موجب ایجاد یک هزار و ۲۴۷ شغل شد.

وی تصریح کرد: حمایت از طرح شمیم نهج البلاغه به عنوان یک کار ناظر فرهنگی، کمک به ساخت و تکمیل شدن مصلی بزرگ شهرستان سیرجان، کمک به تجهیز و تکمیل حوزه علمیه و نرجسیه و مفیدیه، تجهیز کانون تربیتی شهرستان سیرجان و مرکز پارک رشد و علم فناوری از دیگر اقدامات شرکت گل‌گهر در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است.

ملارحمان افزود: از دیگر موارد نیز می‌توان به تکمیل مدارس خیران شهرستان سیرجان، راه اندازی کمپ اجباری و آزمایشگاه عدم اعتیاد، ایجاد مرکز توانمندی برای مددجویان بهزیستی و مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران، مرمت قلعه درویش زیدآباد، تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان و آسفالت معابر اصلی خیابان های وحید، عباسپور و حمزه سیدالشهداء اشاره کرد.

وی با اشاره به شعار رویش باورها در دل کویر گفت: شرکت گل‌گهر علاوه بر اجرای ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر سیرجان، مرمت و لایروبی قنوات را در راستای توسعه کشاورزی و نجات از خشکسالی سال های گذشته با توجه به ضرورت کار در منطقه سیرجان اجرا کرد.

وی ادامه داد: همچنین شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ضمن اجرای پروژه مسکن معلولان شهرستان سیرجان، تکمیل حوزه های علمیه سفیران هدایت، نرجسیه و مفیده و مصلای شهرستان سیرجان، بخش کانون تربیتی شهرستان و مرکز پارک رشد و علم و فناوری و آموزشکده کرانی و موارد بسیار دیگری را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به سرانجام رسانده است.

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان این روزها توجه مسئولان و مردم استان کرمان را به خود معطوف کرده و موجب تحول و رونق در زندگی و معیشت افراد بسیاری شد که در این زمینه با توجه به اهمیت اقدامات حائز کسب عناوین برتر معین‌های اقتصادی شد که در این راستا از مدیرعامل این شرکت نیز قدردانی به‌عمل آمد.

قدردانی دولت از مدیرعامل گل‌گهر به واسطه اجرای مسئولیت اجتماعی
استانداری کرمان طی روزهای گذشته از شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به دلیل عملکرد موفق و بسیار خوب در حوزه اقتصاد مقاومتی و به‌عنوان معین اقتصادی برتر استان کرمان قدردانی کرد.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان معین(یاور) منطقه هفت اقتصاد مقاومتی استان کرمان در طول سال‌های گذشته تاکنون اقدامات و برنامه‌های اجرایی را در منطقه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در هفت بخش اصلی انجام داده است که این اقدامات شامل سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره فولاد، سرمایه‌گذاری در بخش‌های پشتیبانی و اجتماعی، جذب سرمایه در صنایع جنبی و پشتیبانی زنجیره فولاد، برنامه‌ریزی و هدایت نیازمندی‌های منطقه گل‌گهر به منطقه هفت استان، برنامه‌ریزی، تاسیس و هدایت کانون‌های همیاری اجتماعی، تهیه سند توسعه اقتصادی منطقه و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر می‌باشد.

همچنین این شرکت به عنوان معین اقتصادی منطقه هفت استان کرمان توانسته است در بخش اجتماعی، برنامه اجرای مشاغل خرد خانگی را در دستور کار قرار دهد و تاکنون یکهزار و ۲۴۷ شغل مستقیم در این حوزه ایجاد کند.

سیاست‌های کلان کشور با وجود محدودیت امکانات دولتی در سال جهش تولید، با حمایت و پشتیبانی شرکت های معدنی و صنعتی انجام می‌گیرد و اجرای این اقدامات با تلاش بخش دولتی و خصوصی طی این سال‌ها، رونقی بی‌نظیر به منطقه و جهشی بر توسعه پایدار اقتصادی مناطق مختلف استان کرمان از جمله منطقه سیرجان برجای گذاشته است.

کد خبر: ۶۳٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha