۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
۵ روش بازیافت برگهای پاییزی| استفاده بهینه از ضایعات درختی
بازار گزارش می‌دهد؛

۵ روش بازیافت برگهای پاییزی| استفاده بهینه از ضایعات درختی

با جمع آوری و بازیافت برگ های پاییزی می توان از آنها استفاده بهینه نمود؛ این موضوع امروز برای بسیاری از کشورها مساله ای مهم و حیاتی شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: مشخصه بارز فصل پاییز ریختن برگ درختان است. در حالی که این برگهای در حال سقوط  برای درختان مفید هستند؛ آنها می توانند برای بسیاری از صاحبان خانه که تمام تلاش خود را برای مرتب و منظم بودن چمن ها می کنند آزاردهنده شوند. خوشبختانه صاحبان خانه هنگام مواجهه با برگهای مرده که هر پاییز می ریزند، گزینه های زیادی در اختیار دارند (علاوه بر ریختن آنها در سطل آشغال). در حقیقت چندین روش خلاقانه برای بازیافت برگ های پاییز وجود دارد.

۱.تهیه مالچ جهت استفاده در حیاط و باغ
یکی از دلایلی که هر پاییز برگها به زمین می ریزند درواقع سرکوب هر گونه گیاه رقابتی در اطراف سیستم ریشه درخت است. این توده برگهای مرده در واقع حاوی غلظت بالایی از مواد مغذی است که می تواند برای گیاهان بسیار مفید باشد.

با این حساب می توانید مواد مغذی نگه داشته شده برگها را با تبدیل آنها به مالچ مهار کنید. در واقع می توان با برش برگها با ماشین چمن زنی، ترکیب مالچ عالی ایجاد کرد. از این ترکیب می توان در محوطه چمن حیاط ، باغ و باغچه که نیاز به مواد غذایی دارد استفاده نمود.

۲. ساخت کمپوست
 روش دیگر برای استفاده از مواد مغذی پنهان شده در برگهای ریخته شده پاییزی، ایجاد  کمپوست است- گرچه این روند زمان بر است. مانند تهیه مالچ، بهتر است هنگام ایجاد کمپوست برگها  را خرد کرد.

به منظور ایجاد یک توده خوب کمپوست، باید مقداری از مواد سبز مانند بریده های چمن را همراه با برگهای مرده مخلوط کرد. این امر به تسریع تجزیه کمک می کند. اگر این روند به درستی انجام شود، خاک مقوی خواهیم داشت.

۳. تهیه ملافه برای مرغ خانگی
در پرورش مرغ خانگی، برگهای مرده می توانند منبع عالی ملافه باشند. مرغ ها به خراشیدن زمین معروف هستند، بنابراین یک لایه ضخیم از برگ ها روش خوبی برای خوشحالی آنها و وضعیت تمیز مرغ در مرغداری است.

برای رسیدن به این هدف، باید برگها را در یک کیسه بزرگ سطل آشغال جمع آوری نمود و آنها را در محلی خشک نگه داشت تا از تجزیه آنها جلوگیری شود. همانطور که لایه هایی از برگ برای تختخواب اضافه می شوند، برگها به مرور تجزیه می شوند. این بدان معنی است که باید هر چند هفته یک بار برگ جدید اضافه کرد. سپس می توان از این مخلوط برگها و فضله های مرغ تجزیه شده در باغ برای تهیه مواد مغذی مورد نیاز گیاه استفاده کرد.

۴.ایجاد قالب برگ
روش دیگر کمپوست سازی برگهای ریخته شده، تهیه قالب برگ است. قالب برگ شبیه کمپوست است و یک محصول نهایی تولید می کند که از لحاظ ظاهری تیره است. این مخلوط به راحتی خرد می شود و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است و به سبک شدن بسترهای خاک کمک می کند. برای ایجاد قالب برگ، کافی است مقدار زیادی از برگهای مرده را جمع آوری نمود و صبر کرد تا این توده به کمپوست تجزیه شود.

۵.عایق بندی گل ها و گیاهان در زمستان
از آنجا که برگها روی زمین پهن می شوند، می توان از آنها برای عایق بندی گیاهان در شرایط سخت زمستان استفاده کرد. هنگامی که هوا شروع به سرد شدن می کند، کافی است برگ ها را در داخل و اطراف گیاهان چند ساله و درختچه ها جمع نمود تا در دمای سردتر مقداری عایق اضافی برای آنها فراهم شود. باید به خاطر داشت که با گرم شدن هوا برای گرم شدن مناسب خاک، برگ ها را از گیاهان جدا کرد.

باید گفت که برگها کمی اسیدی تر از مواد کمپوست سنتی هستند، بنابراین همیشه بهتر است هنگام افزودن کمپوست برگ، سطح pH خاک را کنترل نمود. علاوه بر این باید تا آنجا که ممکن است دانه های درخت را از مالچ خود دور نگه داشت زیرا این مالچ منجر به جوانه زدن دانه ها در بهار می شود.

در آخر باید گفت زمان لازم برای تجزیه کامل برگهای مرده درختان به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع برگ، رطوبت، جریان هوا و مخلوط مواد سبز استفاده شده در این ترکیب.

کد خبر: ۶۳٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha