۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
تکنیک تولید «واکسن کرونای ایرانی» از جمله بی خطرترین روش‌ها است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تکنیک تولید «واکسن کرونای ایرانی» از جمله بی خطرترین روش‌ها است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تولید واکسن ایرانی از جمله بی خطرترین انواع واکسن هاست لذا به خاطر همین بنده فکر نمی‌کنم آزمایشات انسانی این واکسن مشکلی را برای فردی ایجاد کند.

به گزارش بازار همایون سامه یح در گفت‌وگو با واکسن آنلاین، با اشاره به تولید واکسن کرونای ایرانی گفت: در حال حاضر چندین شرکت تولید واکسن کرونای ایرانی را آغاز کردند.

وی تاکید کرد: دو شرکتی که در حال حاضر نزدیک به تولید انبوه واکسن کرونا هستند، اقدامات خود را تا مراحلی به پیش برده‌اند؛ یکی از این شرکتها در مرحله فاز حیوانی است و یکی دیگر از آن شرکت‌ها به مرحله فاز انسانی رسیده است.

این پزشک متخصص داروسازی تصریح کرد: تکنیک این دو شرکت ایرانی جز بی خطر ترین و تکنیک‌ها برای تولید واکسن کرونا است.

وی با بیان اینکه هنوز از اثربخشی واکسن کرونای ایرانی اطلاعاتی در دست نیست، بیان داشت: با این حال تولید واکسن ایرانی از جمله بی خطرترین انواع واکسن هاست لذا به خاطر همین بنده فکر نمی‌کنم آزمایشات انسانی این واکسن مشکلی را برای فردی ایجاد کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه متاسفانه در کشور دچار دوگانگی و چند گانگی در پرداخت به موضوعات هستیم، اظهار داشت: اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده که حدود ۲۲۰ میلیون دلار برای واردات واکسن کرونای خارجی اختصاص داده است این رقم می تواند قیمت خرید حدود ۵۰ میلیون دوز واکسن باشد.

وی بیان داشت: این در حالی است که از سوی دیگر چند شرکت دانش بنیان برای تهیه این واکسن  کرونا - تولید ایران - سرمایه گذاری و دقت زیادی را صرف کردند؛ لذا بنده معتقدم ما باید یک الی دو ماه دیگر و پس از اثر بخشی واکسن کرونای ایرانی حرف از خرید واکسن می زدیم چرا که اگر هر مصرف کننده ایرانی در حال حاضر این خبر را بشنود – یعنی خبر خرید واکسن از خارج – دیگر به واکسن تولید داخلی شک خواهد کرد بنابراین این دوگانگی باعث مشکلات در کشور شده و بدبینی به تولید داخل را بیشتر می کند.

کد خبر: ۶۳٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha