۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
اقدامات خوبی در زمینه تاب‌آوری ساختمان‌ها انجام شده است
دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر:

اقدامات خوبی در زمینه تاب‌آوری ساختمان‌ها انجام شده است

قوسیان، مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر بر ضرورت ساماندهی کمک های مردمی در مواقع بحران تاکید کرد و گفت: توزیع کمک های مردمی از طریق دفترچه های امدادی انجام می شود که ضرورت دارد تا از طریق ثبت احوال این کمک ها واقعی ساماندهی شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن قوسیان‌مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر در نشستی که به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار شد، گفت: مردم  در زمان بحران هایی همچون زلزله همراهی لازم را با مراجع رسمی امدادرسانی داشته باشند تا کمک های مردمی و سایر امدادها در کوتاهترین زمان ممکن به آسیب‌دیدگان برسد.

قوسیان مقدم ادامه داد: در زمان توزیع کالاها و اقلام در زمان وقوع برخی از حوادث  مردم باید خود  کالا و یا اقلام را به جمعیت هلال احمر اهدا کنند تا از این طریق کالا بین مردم  به‌صورت عادلانه توزیع شود.

به گفته این مقام مسئول، حضور مردم در برخی از شهرها که در آنجا حادثه‌ای رخ داده باعث افزایش ترافیک و عدم مدیریت صحیح می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر، توضیح داد: اعتماد به هلال‌احمر  باید بین مردم ایجاد شود و به این جمعیت اعتماد کنند ما در این زمینه به تجربه‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

وی افزود: در زمینه تاب‌آوری افزایش دو برابری مقاومت ساختمان‌ها  اقدامات خوبی انجام دادیم بعد از زلزله بم این تجارب بیشتر شده است.

وی توضیح داد: استفاده از بالگردهای هوایی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم؛   بعد از آن برای استفاده و توزیع کالاها و اینکه از این به چه نحوی در  امدادرسانی استفاده شود اقدامات خوبی  را انجام داده‌ایم.

قوسیان بیان کرد: شناسایی بازماندگان و بعد از وقوع زلزله و برای ما بسیار با اهمیت است  و این اقدامات باید دز  طریق ثبت احوال صورت گیرد.

به گفته وی، سه هزار و ۵۰۰ خانه هلال احمر در کشور ایجاد شده  و هم‌اکنون بسیاری از مردم خود  خانه‌های هلال‌احمر را تجهیز می‌کنند.

کد خبر: ۶۳٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha