۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
ایجاد بازارچه‌های مرزی در ایلام برای تصاحب بازار عراق ضروری است
نماینده مردم ایلام در مجلس:

ایجاد بازارچه‌های مرزی در ایلام برای تصاحب بازار عراق ضروری است

ایلام- نماینده مردم استان در مجلس گفت: ایجاد بازارچه‌های مرزی در شهرستان های مهران و دهلران در استان ایلام برای تصاحب بازار عراق ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اقتصاد و داریی ایلام، سارا فلاحی در دیدار با مسئولان اداره کل اقتصاد و دارایی استان اظهار کرد: استان با توجه به ظرفیت های مناسبی که در مرزها دارد، باید با برقراری دیپلماسی های درست و اصولی با طرف عراقی زمینه ایجاد بازارچه های مرزی مشترک با عراق را فراهم کند.

وی عنوان کرد: استان ایلام باید با دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی، حضوری پایدار و مستمر در بازارهای عراق داشته باشد و اشتراکات فرهنگی، زبانی، قومی و مذهبی استان ایلام با استان های همجوار در خاک عراق این شرایط را سهل تر کرده و این گونه شاخص ها باعث شده است که ایلام شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی را داشته باشد.

فلاحی افزود: نکته مهم دیگر در خصوص این استان اینکه میزان متوسط درآمد مردم استان پایین است و بیشتر مردم نیازمند دریافت وام های قرض الحسنه هستند، باید شرایط دریافت وام و باز پرداخت این تسهیلات بانکی برای مردم استان تسهیل و مبالغ سهیمه دریافت وام ها نیز بیشتر و متناسب با درخواست و نیاز و تقاضای مردم تعریف شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس یادآور شد: استان ایلام باوجود داشتن پتانسیل های متنوع در حوزه های مختلف نفت، گاز، پتروشمی، انرژی، گردشگری و سایر بخش ها اما در سطح کشور برای سرمایه گذاران بخش خصوصی شناخته شده نیست و فضای مطمئن سرمایه گذاری برای آنها فراهم نشده است.

وی اضافه کرد: استان ایلام و ظرفیت های آن در سطح کشور به درستی شناسایی نشده است، یکی از موانع سرمایه گذاری در استان ایلام عدم وجود مشوق ها و تسهیل در روند بروکراسی های اداری در سرمایه گذاری است و باید از ظرفیت عظیم راهپیمایی بزرگ اربعین به عنوان یک نقطه قوت برای شناسایی استان ایلام در سطح ملی و تکمیل زیرساخت های استان استفاده حداکثری شود.

کد خبر: ۶۳٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha