۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۴
ارباب حلقه‌های۴۳ هزار دلاری
Q۵ نسخه ۲۰۲۱ زیباتر می شود

ارباب حلقه‌های۴۳ هزار دلاری

آئودی در به‌روزرسانی اس‌یووی کراس‌اوور لاکچری کامپکت خود یعنی Q۵ نسخه ۲۰۲۱، این بلندقامت لوکس را با ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر از قبل به بازار عرضه می کند.

بازار؛ گروه خودرو: اگر علاقمند به خبر خودرو باشید محال است که دردانه بلندقامت آئودی را هر ساله در میان بهترین اس‌یووی‌های جهان که از سوی نشریات و مجلات معتبر معرفی می‌شوند، را نبینید. اس‌یووی کراس‌اوور لوکس جمع‌وجور آئودی است که تا به امروز دو نسل از آن به بازار آمده است. نسل دوم سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و طراحان و مهندسان این خودروساز معروف آلمانی چندی پیش برای به‌روزرسانی این اس‌یووی کراس‌اوور لاکچری کامپکت برآمدند تا نسخه ۲۰۲۱ این بلندقامت لوکس را با ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر از قبل به بازار عرضه کنند. زبان جدید طراحی آئودی به خوبی در نسخه ۲۰۲۱ می‌توان دید، چراکه گرافیک چراغ‌های OLED و فرم جدید جلوپنجره ظاهری متفاوت به این اس‌یووی کراس‌اوور لاکچری کامپکت بخشید.

چراغ‌های با گرافیک جدید، فرم جلوپنجره و خطوط تیز روی بدنه ظاهری اسپرت و تهاجمی به داده است تا در نمای عقب با چراغ‌های نسبتا کیشده و خط کروم میان آن‌ها و خط نرم روی در عقب، نمای زیبای آشنا آئودی را به خوبی القا می‌کند. اما کابین برازنده این اس‌یووی کراس‌اوور لاکچری کامپکت است، چراکه دو صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کلاستر(مجموعه پشت آمپر) و ۱۰.۱ اینچی نمایشگر کنسول میانی فضای خلوت و مدرنی را ایجاد کرده است. اما تزئینات چوب باکیفیت و کروم از جمله موارد مهم در داشبورد به شمار می‌آید که کیفیت متریال داخلی بسیار به چشم می‌آید. در زیر کاپوت این کراس‌اوور لاکچری کامپکت آئودی دو پیشرانه در دسترس مشتریان این خودروساز آلمانی قرار دارد. موتور چهارسیلندر دولیتری مجهزبه تکنولوژی TFSI که می‌تواند حداکثر ۲۶۱اسب‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند، این پیشرانه دولیتری مجهزبه یک موتورالکتریکی با ساختار ۱۲ ولتی هیبرید متوسط است که حداکثر با موتورالکتریکی می‌تواند ۳۶۲اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اما قوی‌ترین پیشرانه یک موتور شش سیلندر با آرایش V شکل به حجم سه لیتر است و مجهزبه تکنولوژی TFSI توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم است که توانایی تولید ۳۴۹اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. دو سیستم انتقال قدرت هفت سرعته اس ترونیک دوکلاچه اتوماتیک با سامانه چهارچرخ محرک کواترو برای نسخه چهارسیلندر با سیستم هیبرید متوسط در نظر گرفته شده که شتاب حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را در ۵ ثانیه می‌پیماید. از طرفی نسخه قدرتمند که همان پیشرانه شش سیلندر سه لیتری است، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را در ۴.۷ثانیه طی می‌کند که این عدد به معنای چهار دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه فعلی خود است که در سیستم انتقال قدرت به یک گیربکس هشت سرعته تیپ‌ترونیک و چهاچرخ محرک کواترو تجهیز شده است. کمپانی آئودی برای افزایش رفاه سرنشینان از سیستم تعلیق تطبیقی با دامپر(کمک‌فنرهای) بادی در بهره گرفته تا باتوجه به شرایط دینامیکی خود  بالاترین سطح رفاه را در اختیار سرنشینان بگذارد.

از دیگر موارد مهم در  می‌توان به سیستم فوق پیشرفته کمکی رانندگی اشاره کرد، این سیستم منطبق بر سنسورهای راداری و دوربین‌های نسل جدید است که در ترافیک‌های سنگین شهری به راحتی شرایط دینامیکی را محاسبه و بر اساس آن حرکت خودرو یا توقف خودرو را پایش می‌کند. از امکانات و تجهیزات رفاهی که آئودی در اختیار مشتریان می‌گذارد می‌توان به چراغ‌های LED، چراغ‌های تطبیقی جلو، نوربالای خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم کمکی پارک هوشمند، انتخاب چهار رینگ متفاوت سایز ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی پنج پره، سیستم تعلیق تطبیقی بادی، کروز کنترل هوشمند، دوربین ۳۶۰درجه‌ای، سیستم پایش عابرپیاده و سیستم پایش و آنالیز ترافیک و تابلوهای راهنمایی و رانندگی اشاره کرد. آئودی نسخه ۲۰۲۱ را با قیمت پایه ۴۳ هزار دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

کد خبر: ۶۳٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha