۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
پلمب استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها شکسته نمی‌شود
استاندار اصفهان:

پلمب استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها شکسته نمی‌شود

اصلفهان- استاندار اصفهان گفت: با هماهنگی مقامات قضایی پلمب استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اصفهان شکسته نشده است.

به گزارش بازار، عباس رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس با اشاره به پایداری شرایط آب و هوای اصفهان اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص جوی میزان آلاینده‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: از مردم شریف استان می خواهیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند و امروز رییس جمهور تاکید کرد که قانون هوای پاک در همه استان‌ها توسط استانداران اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه‌ای تحت عنوان قانون هوای پاک در استانداری اصفهان بیان کرد: براساس قانون هوای پاک تصمیم خواهیم گرفت و اجازه نمی‌دهیم نهاد و سازمان خاص برای استان تصمیم بگیرد زیرا سلامتی مردم حایز اهمیت است.

سوخت نیروگاه‌ها مدیریت شود
به گفته رضایی با توجه به شرایط پایداری هوای شهر اصفهان باید سوخت نیروگاه‌ها را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: استان اصفهان تنها استانی بوده که زیربار استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها نرفته است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در زمان حاضر در استان اصفهان شهری با وضعیت قرمز کرونایی نداریم و تعداد زیادی از شهرها با وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تبدیل شدند.

وی وضعیت کنونی را شکننده  دانست و تصریح کرد: باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی در تمامی موارد رعایت شوند و از دور هم نشستن‌ها، ترددها و مسافرت‌ها جلوگیری کنیم.

اختیار منبع تردد در شهرها به استانداران واگذار شد
رضایی گفت: اختیار تعمیم و تسری منع تردد در شهرها به استانداران تفویض شده که در این راستا تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: قوانین و مقرراتی که برای شهرها با هر وضعیت قرمز، نارنجی و زرد در نظر گرفته شد که بر آن اساس محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف واکسن‌هایی را برای کرونا ارائه دادند، گفت: رییس جمهوری در جلسه امروز ستاد ملی تاکید کرد که برغم تمامی مشکلاتی که نظام‌های استکبار در شرایط سخت کرونایی برای ما بوجود آوردند اما اگر از سلامت واکسن خارجی اطمینان حاصل شود هیچ گونه محدودیتی برای خرید این واکسن‌ نداریم.

استاندار اصفهان ادامه داد: براساس تاکید رییس جمهوری واکسنی را خریداری می‌کنیم که مورد تایید صددرصدی مقامات بهداشتی و درمانی کشور باشد، همچنین اگر واکسنی خریداری شود باید نظارت همه جانبه‌ای مسئولان وزارت بهداشت در تمامی ابعاد حتی توزیع به مردم گزارش ارائه دهند.

واکسن تولید داخل کامل مورد تایید است
وی گفت: براساس گزارش وزیر بهداشت، واکسن تولید داخل کامل مورد تایید است زیرا ایران سابقه طولانی در واکسن سازی دارد که واکسن داخلی با تاکیدات سازمان بهداشت جهانی در حال ساخت است.

رضایی با بیان اینکه سبک زندگی بسیار مهم است، افزود: باید امید به زندگی را در دستور کار قرار داده و به فعالیت‌های اقتصادی ادامه دهیم.

وی گفت: از مردم استان که در شب یلدا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند قدردانی می‌کنم که با جلوگیری از شب نشینی‌ها زنجیره انتقال ویروس را کاهش دادند.

استاندار اصفهان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت عیسی مسیح افزود: این مناسبت را به ارامنه و مسیحیان استان اصفهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدواریم همه مذاهب در صلح و دوستی و آرامش در کنار یکدیگر باشند و به سازندگی و توسعه این مرز و بوم بپردازند.

کد خبر: ۶۳٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha