۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
سد نهب اسفندماه آبگیری می‌شود
معاون استاندار قزوین:

سد نهب اسفندماه آبگیری می‌شود

قزوین- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: سد نهب در شهرستان تاکستان در آستانه آبگیری قرار گرفته و در اسفندماه امسال مرحله نخست آبگیری از این سد به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد اظهار داشت: ساخت سد نهب کار خیلی بزرگی بود که با بهره‌برداری از آن مشکلات کم ‌آبی کشاورزان شهرستان بویین‌زهرا و تاکستان و همچنین آب شرب چندین روستا برطرف خواهد شد.

فرخزاد وجود معارضان مختلف محلی را از جمله مشکلات بهره‌برداری از این سد دانست و ادامه داد: مدیران کل امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین باید موضوع املاک و زمین‌های معارضان را در جلسه رفع تداخلات بررسی ‌کنند و نتیجه‌اش را در جلسه بعدی کارگروه به ما اعلام کنند.

معاون استاندار قزوین زیر آب رفتن پل آهنی روستای شیزر و ۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی را از مشکلات آغاز به کار سد نهب دانست و گفت:‌ برای آغاز مرحله دوم آبگیری از سد باید هماهنگی لازم با کشاورزان و زارعان محلی انجام شود تا حق و حقوق آنها در استفاده از سد نهب تضییع نشود.

فرخزاد افزود: به‌زودی به همراه استاندار قزوین و مدیران شرکت آب و فاضلاب از روند تغییر مکان پل شیزر بازدید می‌کنیم تا اگر ممکن بود این پل را حفظ کرده و در غیر این صورت پل یا مسیر مواصلاتی جدیدی برای روستای شیزر در نظر بگیریم.

فرخزاد با تاکید بر لزوم به‌کارگیری مشارکت کشاورزان و زارعان محلی برای ایجاد شبکه آب‌رسانی پایین‌دست سد نهب گفت: اگر بخواهیم با همان روش‌های قدیمی و سنتی زمین‌های پایین‌دست سد را آبیاری کنیم، نمی‌توانیم بهره‌برداری کافی از آب سد داشته باشیم و به همین خاطر نماینده کشاورزان باید پیگیر اجرای این شبکه آب‌رسانی باشد و از ظرفیت خود اهالی پیرامون سد برای این کار استفاده کند.

وی ادامه داد:‌ تشکل‌ها و تعاونی‌های مردمی مدیریت آب و آب‌بران باید به موضوع احداث شبکه پایین‌دست سد نهب ورود کنند و این موضوع را تعیین تکلیف کنند؛ چرا که نمی‌توانیم زمان زیادی را منتظر اعتبارات دولتی بمانیم و باید از روش‌های تامین مالی دیگری برای احداث شبکه پایین‌دستی استفاده کنیم.

کد خبر: ۶۳٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha