۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
زنجان از حداقل گرانی و بی‌ثباتی اقتصادی برخوردار است
معاون استاندار زنجان:

زنجان از حداقل گرانی و بی‌ثباتی اقتصادی برخوردار است

زنجان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها، از جمله استان‌هایی است که از حداقل گرانی و بی‌ثباتی اقتصادی برخوردار است.

فرامرز نیک سرشت در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها، از جمله استان‌هایی است که از حداقل گرانی و بی‌ثباتی برخوردار است، گفت: در خصوص صنوف معتقدیم که اکثریت قریب به اتفاق صنوف با سیاست‌های دولت و شرایط حاکم بر جامعه همراهی دارند ولی درصد محدودی هم هستند که قصد دارند از شرایط امروز سوءاستفاده کرده و به سودهای آنی دست یابند که در همین راستا علی‌رغم اینکه کمبودهایی در زمینه تشدید نظارت‌ها به لحاظ کمبود منابع و نیروی انسانی داریم، عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: در خصوص ۲۵ کالای اساسی که از اولویت‌های اول به‌شمار می‌رود، تعداد تیم‌های نظارت در این خصوص حداقل چهار برابر شده و تعداد دفعات نیز به همین میزان افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: در خصوص تشکیل پرونده‌ها و برخورد با متخلفان و نیز اعمال جرائم نیز از رشد قابل توجهی در این مدت نسبت به سال گذشته برخوردار بوده‌ایم.

نیک‌سرشت ابراز کرد: برخی از گرانی‌ها نیز با شرایط حاکم هم‌زمان شده است ولی به صورت معمول در سنوات گذشته نیز شاهد این روند بوده‌ایم، به عنوان مثال، برخی از محصولات زراعی، باغی و جالیز به خاطر عبور از فصل آن، خود به خود افزایش قیمت داریم که در این خصوص می‌توان به گرانی گوجه‌فرنگی اشاره کرد، هرچند سیب درختی و موارد دیگر نیز از این قضیه مستثنی نیست.

وی یادآور شد: برخی از سیاست‌های دیگر نیز وجود داشته که در اختیار مدیریت استان نبوده است. به عنوان مثال، باز گذاشتن مرزها برای صادرات برخی از محصولات مثل کلم، کاهو، خیار و … باعث افزایش صادرات و کاهش عرضه در داخل شده بود که به همین خاطر شاهد افزایش قیمت این محصولات بودیم و همه این موارد را منعکس کردیم تا دولت در این زمینه تجدیدنظر کند، کما اینکه این موارد را بر روی برخی از اقلام انجام داده است تا تامین نیاز داخلی در اولویت باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، تصریح کرد: در روزهای پایان سال نظارت از بازار به صورت جدی توسط بازرسین انجام می شود و تنها هدف ما تامین آرامش و امنیت در بازار است.

کد خبر: ۶٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha