۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۴۸ هزار بازرسی از بازار قم انجام شد/ صدور ۸۶۶ جواز تأسیس واحد صنعتی
از ابتدای امسال؛

۴۸ هزار بازرسی از بازار قم انجام شد/ صدور ۸۶۶ جواز تأسیس واحد صنعتی

قم- سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال بیش از ۴۸ هزار بازرسی از بازار قم انجام شده که از این تعداد نظارت میدانی، ۶ هزار و ۲۵۲ پرونده تخلف ثبت شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت قم، محمود سیجانی با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار اظهار داشت: تیم‌های مشترک گشت و بازرسی با همکاری اتاق اصناف، بسیج و تعزیرات در سطح شهر قم به صورت مداوم در حال رصد و پایش وضعیت بازار هستند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها برای کنترل بازار و در اختیار قرار گرفتن مناسب اقلام اساسی به مردم است، ابراز کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم ولی این موضوع سبب رهاسازی بازار نیست و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره ۱۲۴ سازمان صمت در میان بگذارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از انجام بیش از ۴۸ هزار مورد بازرسی از بازار قم خبر داد و افزود: از ابتدای سال بیش از ۴۸ هزار بازرسی صورت گرفته که از تعداد نظارت میدانی، ۶ هزار و ۲۵۲ پرونده تخلف ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای این حجم از تخلفات چهار هزار و ۱۸۹ پرونده به ارزش ۸۲۲۴ میلیارد ریال تشکیل شده است، اضافه کرد: عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه با ۱۷۱۳ مورد بیشترین حجم تخلفات را به خود اختصاص داده است.

سیجانی فراوانی تخلفات کشف شده را مورد توجه قرار داد و گفت: گران‌فروشی، عدم رعایت نکات بهداشتی، عدم صدور صورتحساب، تقلب و کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، احتکار، قاچاق و دیگر موارد بعد از عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه قرار دارند

صدور ۸۶۶ جواز تأسیس واحد صنعتی در استان قم در ۸ ماهه سال ۹۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین گفت: ۸۶۶ جواز تأسیس واحد صنعتی امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است که تحقق این طرح‌ها می‌تواند تحولی در حوزه تولید و اشتغالزایی استان قم داشته باشد.

محمود سیجانی افزود: برآورد سرمایه مورد نیاز برای اجرای مجوزهای صنعتی جدید صادر شده در استان قم ۷۹ هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال است و در صورت تحقق این طرح‌های صنعتی ۱۷ هزار و ۵۵ نفر فرصت شغلی در استان قم ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۷۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز امسال با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال در این استان محقق شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: این پروانه‌های بهره‌برداری در استان قم ۳ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی به همراه داشت که این شاخص نشان دهنده توسعه و تثبیت اشتغال در واحدهای صنعتی استان قم می‌باشد.

وی تصریح کرد: در ۸ ماهه سال جاری ۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری به علت عدم فعالیت ابطال و یا تعلیق گردیده است.

کد خبر: ۶۳٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha