۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
تعطیلی ۴۸درصد بخش صنعت در خراسان جنوبی| ۱۰درصد واحدها با ظرفیت کامل فعال هستند
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند

تعطیلی ۴۸درصد بخش صنعت در خراسان جنوبی| ۱۰درصد واحدها با ظرفیت کامل فعال هستند

بیرجند- رمضانی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند گفت: در حال حاضر ۵۰۰ پروانه صنعتی در استان داریم که ۴۸ درصد واحدها تعطیل هستند.

محمدعلی رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال ۹۵ در استان ۶۷۰ واحد تولیدی دارای پروانه داشته ایم، گفت: بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی در آن سال غیرفعال بوده است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند تصریح کرد: در کمتر از  ۶ ماه ۱۷۰ واحد تعطیل شده بودند که پروانه آن ها ابطال شد.

رمضانی ادامه داد: ساختمان این ۱۷۰ واحد هم اکنون تبدیل به انبارهای شرکت های پخش تولیدات سایر استان ها تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ پروانه صنعتی در استان داریم که ۴۸ درصد واحدها تعطیل هستند، گفت: مابقی واحدها از ۵ تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید دارند و تنها ۱۰ درصد واحدهای ما بالای ظرفیت یا با طرفیت کامل در حال فعالیت هستند.

رمضانی بیان کرد: در ستاد تسهیل  استان طی سال های گذشته مصوبات کارشناسی شده ارائه نمی شد و فقط مصوبه روی مصوبه تدوین می شد که جنبه عملیاتی نداشت.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند خواستار شد: در سال جهش تولید مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کارشناسه برگزار شود.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته بازار مرغ و تخم مرغ و بازار نهاده های دامی در داخل کشور و افغانستان را داشته ایم اما اکنون این بازار در حال از دست رفتن است.

رمضانی عنوان کرد:  واحدهای مرغداری استان تمام بازار فروش آنها در  سیستان و بلوچستان و افغانستان و پاکستان است  که متاسفانه به دلیل ممنوعیت صادرات برخی از این واحدها تعطیل شده اند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند بیان داشت: به عنوان بخش خصوصی مشاوره به سازمان های متولی صنعت می دهیم اما مورد توجه قرار نمی گیرد و حتی خلاف آن عمل می شود.

کد خبر: ۶۳٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha