۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
سیویک جدید جذاب‌تر می‌ شود
محصول خوش چهره هوندا!

سیویک جدید جذاب‌تر می‌ شود

سیویک جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول هوندا در آمریکایی شمالی است. سیویک نسل یازدهم در قالب یک نسخه پیش تولیدی معرفی شده که به نظر می‌رسد شباهتی نزدیک به صد در صد شدن آن با نسخه تولید انبوه داشته باشد.

بازار؛ گروه خودرو: سیویک یکی از محصولات پرفروش کمپانی هوندا است که در کلاس C قرار دارد و تا به امروز ده نسل از آن به جهان معرفی و عرضه بازار شده است. نسل دهم سیویک که از سال ۲۰۱۵ رونمایی شد، به دلیل یک تحول عظیم در طراحی، به خودروی مورد علاقه اسپرت‌دوستان بدل شد تا حدی که نسخه تایپ-آر آن همواره جزو بهترین خودروهای با عملکرد بالا جهان بوده است. سیویک را می‌توان یک خودروی چابک اسپرت و در عین حال مناسب خانواده دانست، به همین منظور در سه نسخه کوپه، سدان و هاچ‌بک به روانه بازار شد و جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول هوندا در آمریکایی شمالی است.

با نزدیک شدن به پایان سال جاری یکی از سورپرایزهای دنیای خودرو را می‌توان معرفی نسل جدید سیویک دانست. هرچند که در بیان نسل جدید کمی تعجل کردیم، اما سه روز گذشته شرکت خودروسازی هوندا به صورت رسمی از نسخه پروتوتایپ(نمونه اولیه) آن رونمایی کرد. سیویک نسل یازدهم در قالب یک نسخه پیش تولیدی معرفی شده که به نظر می‌رسد شباهتی نزدیک به صد در صد شدن آن با نسخه تولید انبوه داشته باشد. به عبارت دیگر در طراحی سیویک ۲۰۲۱، تناسبات خودرو نسبت به نسل قبل اصطلاحا پخته‌تر و جا افتاده‌تر شده چراکه ارتفاع کمتر خودرو و عرض کمی بیشتر آن نسبت به نسل قبل، پزِ و نمایی شیک‌تر به آن بخشیده است. علاوه بر این پیچیدگی‌های فرمی آزاردهنده نسل دهم در این مدل تقریبا محو شده، چراکه نسبت سطح شیشه کمتر به بدنه و سایز مناسب تایرها باعث شده تا تصویری جذاب‌تر از سیویک نسل دهم را شاهد باشیم. هرچند که برخی از کارشناسان طراحی، شباهت‌های فرمی این مدل با فولکس واگن جتا یا کادیلاک را به‌ویژه در نمای سه رخ عقب مورد انتقاد قرار داده‌اند.

پوزه خودرو به واسطه چراغ‌های کشیده که LED های به فرم L شکل درون آن تعبیه شده که امتداد آن جلوپنجره متورم شده قرار گرفته تا با ورودی‌هوا درون سپر نمای اسپرت و موقری را به نمایش می‌گذارد. شاید یکی از دلایل اینکه منتقدان سیویک نسل یازدهم را مشابه محصولات کادیلاک می‌دانند، ستون C با زاویه بیشتر و لچکی تغییر یافته عقب خط برجسته شانه باشد. چراکه پروفیل خودرو بنا به زاویه بیشتر ستون C و تغییر محسوس لچکی عقب این حس را تداعی می‌کند. به همین منظور کمپانی هوندا اواخر آگوست سال جاری اقدام به ثبت اختراع این نوع طراحی برای سیویک گرفت که در همان زمان تصاویری بسیاری از نمای جلو و عقب سیویک جدید منتشر شد، تا طراحان هوندا را از هر گونه نقدی باز دارد. باتوجه به اینکه این روزها فرمت کوپه بودن بدنه یک ترند(مد) در طراحی به حساب می‌آید، فرم کمانی سقف به کمک زاویه بیشتر ستون C این حس را به خوبی به بیننده خود القا می‌کند، در نمای عقب نیز دیگر خبری از چراغ‌های به فرم C و یک حجم تخت و زاویه‌دار نیستیم، بلکه طراحی چراغ‌ها و گرافیک خاص آن به فرم L و یک حجم‌پردازی عالی در بخش عقب و خروجی دو اگزوز کروی شکل در طرفین سپر، ظاهر زیبا و چشم‌نوازی را به ارمغان آورده است.

شرکت خودروسازی هوندا در حال حاضر به انتشار یک اسکچ ساده از نمای داشبورد خودرو که استایلی شیک، ساده و البته مینیمال دارد بسنده کرده است. در حال حاضر اطلاعات دقیق در مورد بخش فنی و اطلاعات فنی خودرو دردسترس نیست، اما آنچه که نشریه معتبری چون موتورترند خبر می‌دهد، کمپانی هوندا احتمال آنکه پیشرانه هیبرید کامل(به منظور استفاده از سیستم ۴۸ولتی هیبرید متوسط نخواهد بود و سیستم هیبرید کامل مشابه سوپراسپرت این خودروساز NSX را برای سیویک تدارک خواهند دید) در دسترس مشتریان قرار گیرد وجود دارد، همچنین برای نمونه با عملکرد بالای آن یعنی تایپ-آر نیز موتور دولیتری چهارسیلندر توربوشارژ آن با تغییراتی در بخش محفظه احتراق، بهینه‌سازی در سیستم الکترونیکی زمان‌بندی متغیر پیشرفته و منحصربه‌فرد هوندا یعنی AVTEC و تغییراتی در بخش طراحی توربو برای کاهش افت لگ می‌توان شاهد سیویک تایپ‌-آر با توانی بیش از ۳۰۵ اسب‌بخار بود. همچنین در زمینه سیستم انتقال قدرت نیز برای مدل با عملکرد بالای سیویک یک سیستم چهارچرخ محرک هوشمند نیز تعبیه شده تا دردسترس اسپرت‌دوستان قرار گیرد.

کد خبر: ۶۳٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha