۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
رفع تنش‌های بازار مسکن اصفهان در گرو همکاری بانک‌ها
کارشناس بازار مسکن مطرح کرد؛

رفع تنش‌های بازار مسکن اصفهان در گرو همکاری بانک‌ها

اصفهان - صحرایی، کارشناس بازار مسکن گفت: بانک‌های اصفهان همگام با کشور، تمایل چندانی به پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن ندارند و این امر تنش در بازار مسکن را افزایش داده و خانه دار شدن برای اکثر مردم نصف جهان به آرزویی بزرگ بدل شده است.

محمد صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از راه های مدیریت بازار مسکن در اصفهان اعطای تسهیلات از طرف بانکها برای مسکن سازی است، اظهار داشت: البته این تسهیلات باید به گونه ای اعطا شود که باعث دلال بازی و سوداگری در بازار مسکن نشود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ بانکها حدود ۱.۵ درصد تسهیلات خود را برای ساخت مسکن اختصاص داده اند، ابراز داشت: متاسفانه مدیران بانکی نسبت به این موضوع دید خوبی ندارند و اگر بخواهیم تنش های بازار مسکن را مرتفع کنیم باید عرضه مسکن را به حد کافی برسانیم تا سبب افزایش قیمتها نشویم.

بانک‌ها تمایل چندانی به پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن ندارند
این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه بانکهای اصفهان همگام با کشور، تمایل چندانی به پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن ندارند، تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع سررسید طولانی بازپرداخت اقساط است که احتمالا با این استدلال پرداخت تسهیلات جدی گرفته نمی شود.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولین در سطح کلان کشور باید به این موضوع ورود پیدا کنند، بیان داشت: تا چند ماه دیگر در اواخر سال شاید مجددا شاهد افزایش قیمت ها در بازار مسکن شویم و به همین دلیل باید تمهیدات و اقدامات پیش گیرانه  به مرحله اجرایی برسد.

تاثیر عدم همکاری بانک‌ها در افزایش مشکل خانه دار شدن مردم
صحرایی با اشاره به تورم موجود در بازار مسکن کشور و اصفهان افزود: متاسفانه خانه دار شدن برای بسیاری از افراد و شهروندان اصفهانی به خصوص جوانان به آرزو تبدیل شده است و در این میان عدم همکاری بانکها برای اعطای تسهیلات مسکن مشکلات خانه دار شدن مردم را افزایش داده است.

کد خبر: ۶۳٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha