۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
گلستانی ها در مصرف گاز صرفه جویی کنند
هم زمان با کاهش دما تاکید شد؛

گلستانی ها در مصرف گاز صرفه جویی کنند

گرگان- سرپرست شرکت گاز استان گلستان گفت: با توجه به ورود جبهه هوای سرد به استان، از مشترکین گرامی تقاضا می شود به منظور پایداری جریان، در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان، علی طالبی اظهار کرد: با عنایت به برودت و سرد شدن هوا و کاهش شدید دمای استان و همچنین بارش برف در مناطق کوهستانی، از تمام مصرف کنندگان  خواهشمندیم، همچنان نهایت همکاری را در مدیریت مصرف گاز به عمل آورده تا در استمرار جریان گاز مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: مهمترین اقداماتی که می تواند در این زمینه کمک شایانی کند، پوشیدن لباس های گرم زمستانه، تنظیم دمای محیط، کم کردن حداقل یک درجه از دمای محیط، نصب پرده های ضخیم و بلند، مسدود کردن روزنه های ورود هوای سرد با در نظر گرفتن هوای مورد نیاز برای سوخت وسایل گازسوز، تنظیم دمای اتاق در حد استاندارد بین ۱۸ تا ۲۱ سانتیگراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی در هنگام خروج از منزل و محل کار است.

طالبی تصریح کرد: کم کردن درجه موتورخانه ها و آبگرمکن های مخزنی، تنظیم درجه حرارت ۵۰ درجه ای برای منازلی که از سیستم گرمایشی مرکزی استفاده می کنند، بستن شیر شوفاژ اطاق هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند و همچنین بسته نگهداشتن در اطاق های خالی و خاموش کردن بخاری موجود در آن اقداماتی دیگری است که به صرفه جویی کمک می کند.

سرپرست شرکت گاز استان گلستان از تمام مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و تمام مراکز خدماتی درخواست کرد در ایام تعطیل، وسایل گرمایشی ساختمان خود را خاموش کنند، در غیر این صورت برابر دستورالعمل مدیریت بحران استان، گاز آن‌ها قطع خواهد شد. 

کد خبر: ۶۳٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha