۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
شرکت هواپیمایی ملی مونته نگرو تعطیل می‌شود
به دلیل بدهی‌های سنگین مالی؛

شرکت هواپیمایی ملی مونته نگرو تعطیل می‌شود

دولت مونته نگرو اعلام کرد شرکت هواپیمایی ملی این کشور (مونته نگرو ایرلاینز) که بدهی‌های سنگینی به بارآورده و بدون حمایت‌های مالی دولت قادر به ادامه فعالیت نیست، تعطیل خواهد شد و یک شرکت دیگر جای آن را خواهد گرفت.

به گزارش بازار، ملادن بوجانیچ وزیر سرمایه گذاری مونته نگرو در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ما هیچ تصمیم قانونی برای ادامه فعالیت مونته نگرو ایرلاینز نمی‌توانیم بگیریم. روند تعطیلی این شرکت هواپیمایی که نزدیک به ۳۶۰ نیرو دارد، باید هر چه زودتر تکمیل شود. هزینه این کار بالغ بر پنجاه میلیون یورو برآورد می‌شود.

وزیر سرمایه گذاری مونته نگرو افزود با تعطیل شدن شرکت مونته نگرو ایرلاینز، یک شرکت جدید هواپیمایی ملی جای آن را خواهد گرفت، اما روند تاسیس شرکت جدید بین شش تا نه ماه طول خواهد کشید.

مونته نگرو ایرلاینز به حدود ۳۰ مقصد پرواز می‌کرد و درآمدهای سالانه آن بین هفتاد تا هشتاد میلیون یورو برآورد می‌شد، اما بدون استقراض و کمک‌های دولت قادر به فعالیت نبود.

درآمدهای این شرکت طی ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ به علت بحران کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن نزدیک به هشتاد درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

مونته نگرو از کشورهای اروپایی است که برای پیوستن به اتحادیه اروپا تلاش می‌کند. پارلمان مونته نگرو دسامبر سال ۲۰۱۹ یک طرح ۱۵۵ میلیون یورویی تصویب کرد که ۱۰۵ میلیون آن به بازپرداخت بدهی‌های شرکت مونته نگرو ایرلاینز اختصاص یافته بود، اما این طرح نمی‌نتوانست مانع از تعطیلی این شرکت شود.

کد خبر: ۶۳٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha