۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
برف و باران خراسان رضوی را فرا گرفت؛ سفر فقط با زنجیر چرخ
بازار گزارش می دهد؛

برف و باران خراسان رضوی را فرا گرفت؛ سفر فقط با زنجیر چرخ

مشهد- بارش برف و باران که از آخرین روز هفته بخش وسیعی از استان خراسان رضوی را در برگرفته در مناطق کوهستانی و ارتفاعات موجب انسداد محورهای ارتباطی به دلیل شدت بارش برف و کولاک شد.

بازار-گروه استان ها: بارش برف و باران که از روز پنجشنبه مناطق مختلف این استان را فراگرفته هم چنین شامگاه پنجشنبه موجب انسداد محور ارتباطی ریوش - نیشابور در محدوده اداره راهداری کاشمر شد.

به گزارش خبرنگار بازار بارش برف هم‌چنین از شامگاه گذشته جاده‌های قوچان- درگز در محدوده گردنه امام قلی، سبزوار- بردسکن، تربت‌حیدریه - باغچه و حوزه راه‌های شهرستان کاشمر به‌ویژه در محدوده ریوش را تحت تأثیر قرار داد و تردد در این محورها را با کندی همراه کرد.

گفتنی است صبح روز جمعه نیز آسمان مشهد با مه غلیظی همراه شد و لذا همین موضوع به دلیل کاهش دید افقی امکان ورود هواپیماها به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را سلب کرد.

بارش‌ها شدت می‌گیرد
در همین حال اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: بارش برف و باران که از روز پنجشنبه به‌صورت پراکنده در استان خراسان رضوی آغازشده امروز جمعه و شنبه آینده شدت گرفته و بر وسعت آن افزوده می‌شود.

بر اساس این گزارش امروز در اغلب مناطق خراسان رضوی بارش‌ها به‌صورت باران و برف و در جاده‌های کوهستانی به‌صورت کولاک رخ خواهد داد و در نیمه جنوبی استان نیز جاری شدن رواناب نیز پیش‌بینی‌شده است.

تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره‌ای سازمان هواشناسی هم چنین امروز جمعه برای نیمه جنوبی استان علاوه بر جاری شدن رواناب، احتمال رخداد رعدوبرق نیز پیش‎بینی کرده است.

بر اساس این گزارش روند کاهش دمای هوا نیز از امروز آغازشده بر این اساس از امشب بارش در اغلب مناطق استان به شکل باران و برف بوده و در محورهای کوهستانی کولاک برف رخ خواهد داد.

بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین بر سرعت وزش باد نیز  از امروز افزوده‌شده به‌طوری‌که شنبه در مناطقی از استان شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

کولاک در مسیرهای کوهستانی
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز بابیان اینکه با تداوم بارش‌ها در جاده‌های استان امروز جمعه همه مسیرهای ارتباطی خراسان رضوی تحت تأثیر برف و کولاک یا باران و مه گرفتگی قرارگرفته است اظهار کرد: بارش برف در جاده‌های تربت‌حیدریه -باغچه، کاشمر- نیشابور، بردسکن- سبزوار، قوچان- درگز، گناباد - فردوس محدوده کلات و همچنین حوزه راهداری شهرستان‌های زاوه، فریمان و تربت جام موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است.

ابراهیم نصری بیان کرد: بارش باران نیز راه‌های ارتباطی نیشابور، فیروزه، بردسکن، بجستان، فریمان، سرخس، خواف، رشتخوار، جغتای، باخرز و بخش احمدآباد مشهد و  آزادراه مشهد - باغچه را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مه گرفتگی در مسیر سرخس - مشهد در گردنه مزداوند، مشهد - کلات در محدوده گردنه گوجگی، تربت حیدریه- باغچه و جاده مرزی باجگیران در قوچان نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در این مسیرها شده است.

نصری افزود: جاده کاشمر- نیشابور در محدوده ریوش که شب گذشته به علت کولاک و بارش شدید برف مسدود شده بود همچنان بسته است.

لغو پرواز های فرودگاه بین المللی مشهد
به گزارش خبرنگار بازار مه گرفتگی و کاهش دید افقی هم چنین صبح روز جمعه موجب متوقف شدن پرواز های فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس شد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در این رابطه اظهار کرد: با توجه به کاهش دید افقی، پروازهای ورودی این فرودگاه متوقف‌شده‌ است.

حسن جعفری اظهار کرد: مه‌گرفتگی و کاهش دید صبح روز جمعه موجب شد تا پروازهای ورودی، امکان فرود روی باند این فرودگاه را نداشته‌ باشند از این‌ رو تا مساعدشان شرایط جوی، پروازهای ورودی فرودگاه مشهد متوقف‌شده ‌است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی ممکن است پروازهای خروجی نیز دچار اختلال شوند لذا مسافران می‌توانند قبل از عزیمت به فرودگاه از وضعیت پرواز خود از طریق شماره تلفن ١٩٩ و یا پُرتال فرودگاه مشهد اطلاع یابند.
 

کد خبر: ۶۳٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha