۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
ضایعات باغ چگونه بازیافت می‌شوند؟
بازار بررسی کرد؛

ضایعات باغ چگونه بازیافت می‌شوند؟

وقتی ضایعات باغ بازیافت می شوند، به نرم کننده خاک غنی از مواد مغذی تبدیل می شوند.

بازار؛ گروه بین الملل: وقتی ضایعات باغ بازیافت می شوند، به نرم کننده خاک غنی از مواد مغذی تبدیل می شوند. سپس می توان از این برنامه در طیف وسیعی از برنامه های مختلف مانند کشاورزی، احیای زمین و به عنوان ماده تشکیل دهنده برخی کمپوستهای چند منظوره که می توان در یک مرکز باغ خریداری کرد، استفاده شود.

انواع پسماندهای باغی از جمله پوست، گل، قلمه چمن و پرچین، برگ، گیاه، شاخه های کوچک، شاخه و علف های هرز قابل بازیافت هستند. باید گفت ضایعات باغی ۱۴٪ از سطل آشغال خانگی را تشکیل می دهند و در کشورهای پیشرفته حدود ۹۴٪ شوراهای محلی زباله های باغ را جمع آوری می کنند. افزودن کمپوست به خاک باعث افزایش مواد مغذی و بهبود ساختار خاک برای کمک به رشد گیاهان می شود.

ضایعات باغ چگونه بازیافت می شود؟
ضایعات باغی جمع شده به یک محل کمپوست برده می شوند و در آنجا به یک نرم کننده غذایی مغذی تبدیل می شوند.

هنگامی که ضایعات باغ به محل کمپوست می رسند، هر ماده ای که قابلیت کود پذیری نداشته باشد از بین می رود، پسماندهای باقیمانده خرد شده و سپس در یک کشته طولانی قرار می گیرند تا تجزیه شوند - معمولاً در هوای آزاد.

روند کار در یک سایت کمپوست سازی مشابه روشی است که در سطل کمپوست خانگی انجام می شود، اما به طور فعال برای سرعت بخشیدن به فرآیند مدیریت می شود. با این حال، به دلیل مقدار مواد، درجه حرارت رسیده بسیار بالاتر از سطل معمولی کمپوست خانگی است. دما می تواند تا ۶۰ درجه سانتیگراد برسد.

این دمای بالاتر به این معنی است که آنزیم ها و باکتری ها به سرعت کار می کنند و در نتیجه ظرف چند هفته باعث تولید کمپوست نهایی می شوند. مواد به طور مداوم چرخانده می شوند تا اکسیژن مورد نیاز را برای میکروارگانیسم ها که به تجزیه مواد کمک می کنند، تأمین کنند. دمای بالا میکروب های مضر، علف های هرز و بیماری های گیاهی را از بین می برد.

قسمت آخر فرآیند شامل غربالگری کمپوست برای از بین بردن آلودگی های باقی مانده و درجه بندی مواد برای استفاده های مختلف نهایی است. هر کمپوستی که هنوز بزرگ باشد و یا به حد کافی تجزیه نشده باشد، می تواند دوباره فرآورده شود تا زمانی که به مقدار کافی کمپوست شود. کل فرآیند بسته به کاربرد نهایی کمپوست بین ۸ تا ۱۶ هفته طول می کشد.

در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹، در کل ۵.۱ میلیون تن ماده در انگلیس کمپوست یا هضم شد که تقریباً ۹۰٪ آن ضایعات باغ بود. تقریباً بیشتر این مواد در مکانهایی که طبق مشخصات ملی کمپوست عمل می کنند، کمپوست می شوند که کیفیت فرآیند و کمپوست تولید شده را کنترل می کنند.

اگرچه سایت های کمپوست اقداماتی را برای از بین بردن آلودگی انجام می دهند، اما مهم است که ضایعات باغی که برای کمپوست جمع آوری می شوند تا حد ممکن تمیز باشند و پلاستیک ها و سنگ های بزرگ را به حداقل برسانند تا اطمینان حاصل شود که یک محصول با کیفیت ساخته می شود.

همچنین مهم است که قلمه های چمن که در آن از علف کش استفاده شده است، در سطل بازیافت قرار نگیرد. برای تهیه کمپوست فقط از مواد زائد باغ استفاده می شود و نمی توان از ضایعات مواد غذایی یا حیوانات استفاده نمود.

کمپوست را می توان در بخش کشاورزی، محوطه سازی، باغ ها و ... استفاده کرد. می توان از آن به عنوان بهبود دهنده خاک، ماده تشکیل دهنده لایه سطحی خاک، ضخامت چمن و ماده سازنده محیط در حال رشد استفاده کرد.

کد خبر: ۶۳٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha