۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
اجازه نمی‌دهیم فساد در سیستم اداری لانه کند
رئیس قوه قضائیه:

اجازه نمی‌دهیم فساد در سیستم اداری لانه کند

حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه گفت: در دستگاه قضائی از مدیران شجاع، خطرپذیر و اهل ریسک حمایت جدی می‌کنیم.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: مدیران استان خراسان شمالی دارای روحیه جهادی هستند و باید در حوزه صنعت کشاورزی و گردشگری در اقدامی جهادی و پیگیر تحول در استان ایجاد شود.

وی افزود: روحیه ما می‌توانیم روحیه اساسی است که بادی تحول در استان ایجاد کند. آنچه که به عنوان یک راهبرد از سوی رهبری تاکید شده است راهبرد خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم‌ها است و زمینه‌های آن در حوزه علم و فناوری و هسته‌ای و دفاعی بسیار دیده شده است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: صنعت دفاعی ما در مسئله تحریم بسیار زیان دیده است، ولی ما در این حوزه‌ها بسیار پیش رفتیم. در حوزه نانو با پشتیبانی رهبری بسیار پیشرفت کردیم و این نشان می‌دهد تحریم موثر نیست.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: در حوزه هسته‌ای اگر قطعه‌ای می‌خواستیم که ممکن بود در هسته‌ای از آن استفاده کنیم، دشمن آن را به ما نمی‌داد، ولی امروز این صنعت بومی شده است.

وی با اشاره به لزوم خنثی‌کردن تحریم‌ها در همه عرصه‌ها گفت: دلیل حقد و کینه دشمن از ما همین ایستادگی رو پای خودمان است. در بسیاری از حوزه‌ها موفقیت‌های بسیار چشمگیری داشته‌ایم. این نشان می‌دهد که امکان خنثی ساختن تحریم‌ها به عنوان یک راهبرد جدی وجود دارد. باید در همه حوزه‌ها راهبرد خنثی سازی تحریم‌ها را لحاظ کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: در دستگاه قضائی از مدیران شجاع٬ خطرپذیر و اهل ریسک حمایت جدی می‌کنیم. سازمان بازرسی هم از سرمایه‌گذاران و مدیران شجاع حمایت جدی خواهد کرد و این وظیفه ماست و باید با روحیه جهادی و بسیجی وارد عمل شویم. ما می‌توانیم، یک امر عملیاتی است. ایثارگران ما گواه این هستند که کارهای نشدنی در جبهه شد و دست یافتنی است.

وی با اشاره به اینکه اجازه نمی‌دهیم فساد در سیستم اداری کشور لانه کند ادامه داد: دستگاه قضایی مقید است که موانع تولید را به جدیت حذف کند؛ در این راستا برخورد با قاچاق سازمان‌یافته کالا حتماً دنبال می‌شود و مجدانه ایستادگی می‌کنیم. بروکراسی اداری که سیستم را فلج کرده است باید حذف شود. ۷۰ خوان را باید حذف کنیم تا کارآفرین ما وارد میدان شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به وضعیت مشکلات آبی ۲۹۰ روستا در خراسان شمالی گفت: تقسیم عادلانه آب یک مسئله جدی است و باید برای شرب و کشاورزی در استان چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: در حوزه امنیت اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده و مرز آرام این منطقه نشانگر این زحمات است. زحمات بسیجیان و نیروهای نظامی را ارج می‌نهیم. در بسیاری از بخش‌ها در حوزه نظامی توفیقات بسیاری داریم و این را قدر می‌دانیم. توصیه جدی ما این است که اجازه ندهید کوچکترین شرارت و ناامنی توسط افراد شرور ایجاد شود. باید با سارقان حرفه‌ای و افراد شرور با جدیت برخورد شود.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از زحمات خیرین برای آزاد سازی زندانیان غیر عمد استان خراسان شمالی گفت: باید برای کمک به زنان زندانی اقدام جدی انجام شود. توجه مردم استان به فرمان مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه یک کار مورد توجه در این استان است که بسیار قابل تقدیر است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت جدی دستگاه قضائی از تولیدگران و مجموعه‌های صنعتی گفت: قبل از آمدن به استان گزارش‌های خوبی از وضعیت دادگستری استان داریم و همکاران ما در این استان تلاش بسیار خوبی دارند و باید همه دستگاه قضائی سه اصل مبارزه با فساد، حمایت از تولید و حفظ کرامت را در سرلوحه کارشان داشته باشند.

کد خبر: ۶۳٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha