۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
استان اصفهان جز ۵ استان برتر در حوزه ایفای تعهدات ارزی است
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

استان اصفهان جز ۵ استان برتر در حوزه ایفای تعهدات ارزی است

کاشان - قمری، مدیر کل دفتر توسعه خدمات سازمان بازرگانی توسعه تجارت ایران گفت: استان اصفهان جز ۵ استان برتر در حوزه ایفای تعهدات ارزی است.

احسان قمری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برگزاری وبینار با حضور جمعی از تجار و بازرگانان استان اصفهان که با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه مفاد مصوبه جلسه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تسهیل و تسریع رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان بیان و نکاتی برای رفع مشکلات صادرکنندگان ارائه شد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان فعال و توانمند در صادرات غیر نفتی است، ابراز داشت: رفع تعهدات ارزی ۷۶ درصدی جامعه صادرکنندگان استان اصفهان بیانگر تلاش و همدلی مجموعه صادرکنندگان، اتاق بازرگانی و سازمان صمت استان اصفهان است.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات سازمان بازرگانی توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه استان اصفهان جز پنج استان برتر در حوزه ایفا تعهدات ارزی است، بیان داشت: تشکیل کمیته اقدام ارزی در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت حرکتی بدیع و اثرگذار و یکی از دلایل تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان است.
وی افزود: با وجودی که مدت زمان کمی از ابلاغ مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت میگذرد ولی اثرات این مصوبه در آمار میزان صادرات غیرنفتی و همچنین ایفای تعهدات ارزی به خوبی نشان داده شده است.
قمری با اشاره به مرتفع کردن مشکلات مربوط به صادرکنندگان از محل ورود موقت ادامه داد: بر اساس ابلاغیه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مهلت بهره مندی از این گروه صادرکنندگان از خدمات تجاری و عدم اعمال محدودیت تا پایان سال جاری تمدید شد.
قمری تاکید کرد: فرآیند تعهد ارزی این دسته از صادرکنندگان به سازمانهای استانهای سراسر کشور ابلاغ شده است و صادرکنندگان فوق برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سازمانهای ضمن استانها مراجعه کنند.
وی با اشاره به رفع مشکلات مربوط به ایفای تعهدات ارزی صادرات طلا و جواهر از محل ورود موقت افزود: این موضوع از اولویت های کمیته اقدام ارزی است و در آینده نزدیک در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر: ۶۳٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha