۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
اقبال بازار بورس به سهام شرکت‌های کوچک
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اقبال بازار بورس به سهام شرکت‌های کوچک

رضانژاد، کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد شاخص هم وزن بیانگر استقبال فعالان بازار از شرکت‌های کوچک بورسی است.

به گزارش بازار، محمد رضا نژاد به تحلیل بازار سرمایه در این هفته پرداخت و گفت: در معاملات این هفته رشد شاخص کل هم وزن بیش از شاخص کل بود این موضوع بیانگر اقبال فعالان بازار به سهام شرکت‌های کوچکتر عمدتا داخلی است.

وی در ادامه گفت: سهام شرکت‌های صادراتی و کامودیتی علی رغم رشد چشم گیر قیمت‌های جهانی، همچنان روند فرسایشی را دنبال می‌کردند. همچنین اکثر کالاها در بازار جهانی رشد ۲۵ تا ۵۰ درصدی قیمتی را تجربه کرده اند که این موضوع می‌تواند به بهبود قابل توجه سود شرکت‌های مربوطه از جمله پالایشگاهها، پتروشیمی ها، فلزی و معدنی‌ها کمک کند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نمادهای بانکی و خودرویی نیز عمدتا با کاهش قیمتی همراه شدند که با رسیدن نمادهای مذکور به سطوح حمایتی، انتظار بهبود روند معاملات این گروه دور از انتظار نیست.

رضا نژاد ادامه داد: ارزش معاملات خرد در آخرین روز معاملات هفتگی به حدودا ۱۶.۵ هزار میلیارد تومان و در پایان هفته به ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در حالی که هفته گذشته حدودا ۵ هزار میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار خارج شده بود در این هفته شاهد ورود ۲.۵ هزار میلیارد تومانی به بازار بودیم.

کد خبر: ۶۲٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha