۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
رقیب سرسخت بی‌ام‌و و مرسدس بنز به بازار می آید
پورشه پانامرا ۴S E-Hybrid ستاره درخشان اشتوتگارتی!

رقیب سرسخت بی‌ام‌و و مرسدس بنز به بازار می آید

در میان سدان‌های اسپرت پرفورمنسی هیبرید، پانامرا ۴S E-Hybrid از جایگاه بالاتری برخوردار است؛ چراکه پیشرانه‌ای قدرتمند احتراق داخلی در کنار پیشرانه کمکی الکتریکی، دو اصل برتری این نماینده پورشه در لیست هیبریدها است.

بازار؛ گروه خودرو: در میان سدان‌های اسپرت پرفورمنسی هیبرید، پانامرا ۴S E-Hybrid از جایگاه بالاتری برخوردار است؛ چراکه پیشرانه‌ای قدرتمند احتراق داخلی در کنار پیشرانه کمکی الکتریکی، دو اصل برتری این نماینده پورشه در لیست هیبریدها است.

اگرچه یک خودرو هیبرید، فقط نباید گزینه‌ای عالی برای دوستدار محیط زیست باشد و باید بتواند اسپرت‌دوستان را نیز به خود جلب کند، بنابراین شرکت خودروسازی پورشه چندی پیش نسخه ۲۰۲۱ پانامرا ۴S E-Hybrid را به جهان معرفی کرد.

این خودروساز اشتوتگارتی بالاترین سطح تکنولوژی هیبرید خود را در این سدان کوپه مانند محبوب خود به‌ کار گرفته تا بتواند در مقابل رقبای سرسخت خود چون ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز قدعلم کند.

زیر کاپوت پانامرا ۴S E-Hybrid یک پیشرانه شش سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم دقیق ۲۸۹۴ سی‌سی مجهزبه تکنولوژی تویین-توربو قرار گرفته که حداکثر ۴۴۰ اسب‌بخار قدرت را در دورموتورهای ۵۶۵۰ آرپی‌ام تا ۶۶۰۰ آرپی‌ام و حداکثر گشتاور ۵۵۰ نیوتون‌متر را در ۲ هزار آرپی‌ام تا ۵۵۰۰ آرپی‌ام به ارمغان می‌آورد.

این خودروساز اشتوتگارتی بالاترین سطح تکنولوژی هیبرید خود را در این سدان کوپه مانند محبوب خود به‌کار گرفته تا بتواند در مقابل رقبای سرسخت خود چون ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز قدعلم کند

اما یک موتور الکتریکی پیشرفته با این پیشرانه احتراق داخلی کوپل شده است، این موتورالکتریکی پیشرفته می‌تواند حداکثر ۱۰۰ کیلووات(۱۳۴ اسب‌بخار) توان و حداکثر پیک گشتاور را به ۴۰۰ نیوتون‌متر می‌رساند.

از آنجا که گشتاور موتورالکتریکی باید کنترل شود، بنابراین هر دو مولد قدرت بنزنی(احتراق داخلی) و الکتریکی می‌توانند خروجی را به ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت و پیک گشتاور را به ۷۵۰ نیوتون‌متر برساند.

پورشه پانامرا ۴S E-Hybrid با این پیشرانه هیبریدیمی‌تواند در ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۹۸ کیلومتر برساعت را فراهم آورده است.

نکته مهم در پانامرا ۴S E-Hybrid پیمایش حرکتی در داخل شهر و اتوبان است که مطابق استاندارد WLTP آنچه شرکت خودروسازی پورشه اعلام می‌کند در داخل شهر ۴۹ تا ۵۴ کیلومتر مسافت را می‌پیماید و این میزان برای رانندگی در اتوبان به ۴۶ تا ۵۳ کیلومتر می‌رسد.

توانایی حرکت تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت را در وضعیت تمام الکتریکی دارد، این ویژگی‌ را باید مرهون تکنولوژی جدید در طراحی موتور الکتریکی و از همه مهم‌تر باتری‌ها ظرفیت بالای این سدان کوپه مانند پرفورمنسی دانست

همچنین توانایی حرکت تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت را در وضعیت تمام الکتریکی دارد، این ویژگی‌ را باید مرهون تکنولوژی جدید در طراحی موتور الکتریکی و از همه مهم‌تر باتری‌ها ظرفیت بالای این سدان کوپه مانند پرفورمنسی دانست.

زیرا در زمان انتخاب تمام الکتریکی، باتوجه به اینکه پانامرا ۴S E-Hybrid یک خودرو هیبرید کامل(Full Hybrid) است، برخلاف هیبریدهای متوسط Mild Hybrid می‌تواند شتاب‌گیری و عمل سبقت و حتی حرکت در سربالایی‌ها را همانند یک خودرو الکتریکی انجام دهد.

در چنین حالتی موتور احتراق داخلی غیرفعال بوده، به دلیل قرارگیری موتورالکتریکی در بخش جلو خودرو و تامین انرژی الکتریکی از بخش عقب که همان باتری‌های خودرو است، با گیربکس هماهنگ شده و عمل شتاب‌گیری کامل الکتریکی را به ارمغان می‌آورد.

گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه توانایی انتقال قدرت از موتورالکتریکی را نیز دارد، زیرا یک سیستم کوپلینگ برای انتقال دادن قدرت و گشتاور از موتور الکتریکی را مشابه موتور احتراق داخلی انجام می‌دهد و در زمان استفاده از هر دو پیشرانه، به صورت ترکیبی قدرت و گشتاور را به چرخ‌ها می‌رساند

این مدل پلاگین-هیبرید پورشه با گیربکس هشت سرعته دوکلاچه PDK هماهنگ شده تا قدرت را به چرخ‌ها انتقال دهد. این گیربکس هشت سرعته دوکلاچه توانایی انتقال قدرت از موتورالکتریکی را نیز دارد، زیرا یک سیستم کوپلینگ برای انتقال دادن قدرت و گشتاور از موتور الکتریکی را مشابه موتور احتراق داخلی انجام می‌دهد و در زمان استفاده از هر دو پیشرانه، به صورت ترکیبی قدرت و گشتاور را به چرخ‌ها می‌رساند.

همچنین مصرف سوخت ترکیبی در هر صد کیلومتر تنها ۲.۲ لیتر است، از دیگر نکات مهم در پورشه پانامرا ۴S E-Hybrid از باتری‌های لیتیوم-یونی به ظرفیت ۱۷.۹ کیلووات ساعت تغذیه می‌کند، برای بهبود خنک‌کاری باتری‌ها، ورودی‌های فعال هوا در جلو و به همراه اسپویلر فعال عقب کمک به هوارسانی بهتر به دریچه‌های ورودی هوا باتری می‌کند تا دمای باتری را در بازه دمای کاری خود حفظ کند.

باتوجه به بخش فنی بهبود یافته و سیستم‌های الکترونیکی برای کنترل دقیق خروجی سبب این شده که پورشه پانامرا ۴S E-Hybrid به بهترین هیبرید سال بدل شود.

کد خبر: ۶۲٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha