۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
صادرات از گمرکات کردستان ۵۱ درصد افزایش یافت
ناظر گمرکات کردستان:

صادرات از گمرکات کردستان ۵۱ درصد افزایش یافت

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: طی ۹ ماهه امسال و در شرایط و ایام شیوع کرونا میزان صادرات از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۵۱ درصد افزایش پیدا کرد.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه افزایش حجم صادرات بیانگر رشد تجارت خارجی استان است، اظهار داشت: طی ۹ ماهه امسال  یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۲۶۷ تن کالا سهم صادرات استان از گمرکات استان بوده است.

وی اضافه کرد: ارزش این میزان کالای صادر شده ۵۴۸ میلیون  و ۵۸۱     هزار و۶۳۹ دلار معادل ۱۰۱ میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۸۶ ریال بوده است.

ناظر گمرکات کردستان تعداد اظهارنامه های صادراتی در این مدت را ۴۶ هزار و هفت مورد ذکر کرد و گفت: میزان صادرات از گمرکات استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۱ درصد و از نظر ارزشی هم ۹۴ درصد رشد داشته است.

رحمانی پوری یادآور شد: تلاش های زیادی برای استمرار روند صادرات از گمرکات سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه در ایام شیوع کرونا به همت کارکنان گمرک استان انجام شده است.

وی به میزان واردات کالا از گمرکات استان هم اشاره کرد و  اظهار داشت:  طی ۹ ماهه امسال از گمرک های سنندج و باشماق ۲۵ هزار و ۸۵ تن کالا وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات کردستان یادآور شد: ارزش دلاری این میزان کالای وارد شده در این مدت ۳۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۶۸ دلار بوده است.

وی اضافه کرد: میزان کالای وارد شده از گمرکات استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزش دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۶۲٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha