۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
ضرورت اصلاح منابع درآمدی دولت در بودجه
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

ضرورت اصلاح منابع درآمدی دولت در بودجه

میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید منابع درآمدی خود را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اصلاح کند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، با بیان اینکه دولت باید منابع درآمدی خود را در لایحه بودجه با صادرات یک میلیون بشکه نفت ببندد، افزود: دولت باید اضافه درآمد خود را برای پرداخت بدهی، هزینه امور جاری و مواردی از این قبیل به کار گیرد، چراکه پیش بینی صادرات دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز خوش بینانه است.

میرتاج الدینی همچنین در خصوص بررسی لایحه بودجه و اصلاح ساختار آن در مجلس اظهار داشت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون‌های برنامه بودجه و کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود و منابع درآمدی بودجه یکی از بحث‌های اصلی آن است که مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: هر چند که افزایش ۴۷درصدی مصارف بودجه را داریم، اما بعضی از این موارد همچون حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان اجتناب‌ناپذیر بوده و نگرانی از یکسان سازی و متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان موضوعی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند که با توجه به مصارف اجتناب ناپذیر در بودجه، منابع پایداری ایجاد کنند.

میرتاج الدینی در ادامه گفت: موضوع دیگری که در لایحه بودجه سال آینده به چشم می‌خورد، صادرات دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز است که این رقم خیلی خوشبینانه بوده چرا که میانگین صادرات ما در سال‌های گذشته یک میلیون بشکه در روز و حتی کمتر از آن بود.

وی افزود: همه ما خوشحال خواهیم شد که بتوانیم بیش از ۲ میلیون بشکه در روز صادرات نفت داشته باشیم، اما اگر این امر اتفاق بیفتد، بودجه ما به اصطلاح نفتی می‌شود و این در تضاد با سیاست کلان مبنی بر وابستگی نبودن اقتصاد به نفت است.

میرتاج الدینی اظهار کرد: دولت باید منابع درآمدی خود را اصلاح کند و بودجه را با یک میلیون بشکه نفت ببندد و باقی اضافه درآمد را برای پرداخت ۳۸ درصد تعهد سهم دولت به صندوق توسعه ملی و بدهی دولت به این صندوق و دیگر امور جاری هزینه کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: دولت یا خودش باید بودجه را اصلاح یا اجازه دهد که مجلس به طور کامل آن را اصلاح کند.

کد خبر: ۶۲٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha