۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
راهبرد کلی مجلس تدوین بودجه به صورت ۲سقفی است
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰:

راهبرد کلی مجلس تدوین بودجه به صورت ۲سقفی است

نادران، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: راهبرد کلی مجلس تدوین بودجه سال آینده به صورت دو سقفی است.

به گزارش بازار، الیاس نادران در اولین نشست کمیسیون تلفیق بودجه ضمن تاکید بر تدوین بودجه سال آینده به صورت دو سقفی، افزود: در این بودجه مجوز کسب درآمد تا یک میلیون بشکه نفت را برای دخل و خرج به دولت می‌دهیم و مازاد آن را به شرط تحقق و با فاصله زمانی فروش نفت و واریز درآمد آن به خزانه و ارائه گزارش خزانه به مجلس در نظر می‌گیریم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه همچنین گفت: مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تلاش می‌کند تا مباحث اصلاح ساختار، اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی، شفافیت و گردش خزانه را اعمال کند بنابراین تدوین بودجه به صورت دو سقفی راهبرد کلی ما خواهد بود.

نادران تصریح کرد: مجوز سقف دوم بودجه هم شهریورماه در نظر گرفته خواهد شد تا دچار تلاطمات گذشته به ویژه در سال جاری نشویم.

وی با اشاره به اینکه مجلس در بحث کلیات لایحه بودجه سال آینده هم دو نظر دارد، اظهار کرد: ابتدا رد کلیات بودجه و بحث دیگر اصلاح ساختار اساسی بودجه است تا بتوانیم بودجه قابل قبول به دولت ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه همچنین گفت: مجلس تلاش دارد تا منافع ملت، عدالت و توجه به اقشار ضعیف و تمامی مناطق در کشور را در روند بررسی بودجه در نظر بگیرد، براین اساس ما تمامی پیشنهادات نمایندگان را در بررسی بودجه مدنظر قرار خواهیم داد تا تصمیمات اتخاذ شده، مساوات را در بخش‌های هزینه‌ای و درآمدی ایجاد کند.

کد خبر: ۶۲٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha