۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
حکمرانی شایسته بدون نظام تبادل داده‌ها امکانپذیر نیست
رئیس مرکز آمار ایران:

حکمرانی شایسته بدون نظام تبادل داده‌ها امکانپذیر نیست

حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران گفت: ورود به قرن جدید با حکمرانی داده‌های آماری همراه است، چون حکمرانی شایسته بدون نظام تبادل داده‌ها امکانپذیر نیست.

به گزارش بازار، جواد حسین زاده در نخستین جلسه ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ افزود: سامانه‌های اطلاعاتی و اتصال آنها، امر ضروری است که به دولت الکترونیک کمک می‌کند ضمن اینکه آمارهای ثبتی مبنا، حلقه راه اندازی و اتصال سامانه‌های اطلاعاتی است.

وی اضافه کرد: شیوه سرشماری ثبتی مبنا، مزایایی از جمله بهره گیری از دانش و فناوری، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها را به همراه دارد ضمن اینکه در این سرشماری، حدود ۹۰ درصد صرفه جویی نسبت به شیوه‌های سنتی وجود دارد، همچنین ظرفیت قانونی این روش بسیار مطلوب است.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: برای نخستین بار سرشماری اجتماعی اقتصادی به طور آزمایشی از عشایر کوچنده انجام شد که حدود ۹۴ درصد صرفه جویی در هزینه داشت.

حسین زاده افزود: در سال ۱۴۰۵ به جای جمع آوری اطلاعات از خانوارها، اطلاعات از دستگاه‌ها مانند ثبت املاک و مستغلات گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در این شیوه، اطلاعات جمعیت شناختی، تحصیلات خانوار و مسکن بدون مراجعه به خانوارها جمع آوری خواهد شد.

در ادامه این جلسه رئیس مرکز آمار ایران، تقسیم کار شیوه ثبتی مبنا را به تفکیک برای دستگاه‌های مختلف بیان کرد که در این میان سهم سازمان برنامه و بودجه، تامین هزینه سرشماری است.

کد خبر: ۶۲٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha