۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
ثبت بالاترین رکورد برای بیت کوین؛ ۲۲۵ درصد رشد تاکنون
بازار گزارش می دهد

ثبت بالاترین رکورد برای بیت کوین؛ ۲۲۵ درصد رشد تاکنون

در ادامه روند صعودی بیت کوین طی روزهای اخیر که تا ۲۴ هزار دلار را هم تجربه کرده است حال برخی براین باورند که این دارایی می تواند به عنوان کلاس دارایی در برابر نابسامانی این روزها به شمار رود.

بازار؛ گروه بورس: با توجه به روند ادامه دار صعود ارزش بیت کوین، سایت «یاهو فاینانس»  در گزارشی به نظرات مدیران سرمایه گذاری پرداخته است: صعود ۲۲۵ درصدی  بیت کوین به بالاترین رکورد امسال، احتمالا  به عنوان   گاونر  ارزهای رمزنگاری شده تلقی شود، اما در پاک کردن کامل خاطرات دسامبر ۲۰۱۷ موفق نشده است. این زمانی است که بیت کوین (BTC-USD) از رکورد بیش از آن زمان سقوط کرد به طوریکه در بازه زمانی  از ۱۹ هزار دلارتا کمتر از ۱۴ هزار دلارو در دسامبر بعدی به زیر ۴۰۰۰ دلار رسید.

ملتم دمیرورز، مدیر ارشد استراتژی مدیر دارایی های دیجیتال CoinShares، گفت : این صعود های سرگیجه آور ۲۰۲۰ ممکن است شبیه به  رویداد حیرت انگیز سال ۲۰۱۷ باشد - اما روند کاملاً تغییر کرده است.

وی در مصاحبه ای با Yahoo Finance Live گفت: سال ۲۰۱۷ از بسیاری جهات مانند سال ۱۹۹۹ احساس می شد. در سال ۱۹۹۹، مردم نمی دانستند که آیا آنها  توانند از Pets.com یا Amazon.com خریداری کنند. به طوریکه یک زمان ناخوشایند برایشان بود؛ درحالیکه  سال ۲۰۱۷ برای بسیاری از ما همان احساس را داشتیم.  با وجودی که بسیاری از سکه ها، بسیاری از نام ها  وسرمایه زیادی که در اطراف  وجودد ارند  و در عین حال که  این چرخه بسیار متفاوت است، اما ا داستان بسیار متمرکز بر بیت کوین است.

از طرفی بیت کوین این سابقه را ایجاد کرده است که Litecoins (لایت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که امکان پرداخت های نسبتا فوری و کم هزینه را در سراسر جهان فراهم می‌کند. خالق لایت کوین جوانی چینی‌ به نام چارلی‌ لی است. کارمند سابق گوگل و کوین بیس، در سال ۲۰۱۱ با تغییرات بزرگی در پروتکل بیت کوین، ‌ شبکه لایت کوین را معرفی کرد) جهان نتوانسته است با آن مطابقت داشته باشد. دمیرورز، مانند بسیاری دیگر از سرمایه گذاران رمزارزها، با اشاره به اظهارات اخیر اسکات ماینرد، مدیر امور سرمایه گذاری گوگنهایم، مبنی بر رسیدن ارزش بیت کوین ۴۰۰ هزار دلار، به افزایش علاقه بیت کوین در میان مدیران سرمایه گذاری سازمانی اشاره کرد. تحلیلگران  جی پی مورگان گفتند خرید ۱۰۰ میلیون دلاری بیت کوین توسط Mass Mutual، نشان دهنده یک نقطه عطف دیگر در تصویب بیت کوین توسط سرمایه گذاران نهادی است.

همچنین فروشگاهی، نزدیک بازار بزرگ، در استانبول. – پیشرو در  ارز مجازی بیت کوین در ۱۶ دسامبر برای اولین بار این رمزارز را بالاتر از  ۲۰هزار  دلار معامله کرد که پس از افزایش مداوم در هفته های اخیر بوده است. در حالی که بیت کوین پیش از آنکه به رکورد    ۲۰ هزار و ۳۹۸دلار برسد، با رسیدن به ۲۰ هزار و ۱۴۵ دلار  هنوز هم هم سود روزانه تقریبا چهار درصدی  را تجربه کرده است.

باید اشاره کرد که در دنیایی با نرخ بهره پایین،  تمایل به ایجاد تنوع از فاکتورهای  مدنظر سرمایه گذاران نهادی و فردی  در این حوزه بوده است.  به طوریکه می توان گفت این همان انگیزه بسیاری از روندهای  امسال است. دمیرورز گفت: این مساله  فقط مربوط به بیت کوین نیست، درست است؟ ما به قیمت مسکن، بالاترین حد خود نگاه می کنیم. حراج های هنری، اوج های همیشگی. مردم به دنبال مکان هایی برای قرار دادن پول نقد خود با یک نرخ بهره صفر و  اینکه آنها به فکر تأثیر طولانی مدت مالیات هستند.

اما قیمت سرسام آور بیت کوین حتی برای برخی مانند مت مالئی، استراتژیست ارشد بازار در میلر تاباک، شبهه ایجاد می کند. وی در مصاحبه ای اظهار داشت که به دیدگاه دمیرورز که امسال نوسانات نسبتاً کم است، تردید دارد.

وی گفت: این مانند این است که بگوییم جت ها تیم بزرگی هستند زیرا آنها در یک بازی پیروز شده اند. [بیت کوین] به همان اندازه که در اوج سال ۲۰۱۷ بود،  بیش از حد خریداری شده است. این مساله  همچنین یک داستان مبتنی بر نقدینگی است  و با جدیدترین تجمع.  اما با این حال با قطع عرضه،  ۳۰ درصد برگشت قیمت به عقب  (پولبک) را هم باید در نظر گرفت. در عین حال که وی  معتقد استس پس از این پولبک، سرمایه گذاران می توانند "فرصت بسیار بهتری" برای خرید بیت کوین داشته باشند.

کد خبر: ۶۲٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha