۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
۴ پتروشیمی جدید در استان ایلام ساخته می شود
معاون استاندار ایلام:

۴ پتروشیمی جدید در استان ایلام ساخته می شود

ایلام- رستم زاد، معاون امور اقتصادی استاندر ایلام گفت: برای استفاده از ظرفیت های نفت و گاز در استان، ساخت چهار پتروشیمی جدید در استان در دستور کار قرار گرفته است.

جهانگیر رستم زاد در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مسائل و مشکلات طرح های صنعت پتروشیمی استان در شهرستان های دهلران، مهران، هلیلان و دره شهر به طور مستمر بیگیری می شود.

وی عنوان کرد: پیگیری لازم در زمینه تامین فاینانس ریالی و ارزی پتروشیمی های چهار شهرستان استان و تسریع در ساخت طرح ها مورد نظر در دستور کار وزارت نفت باید قرار گیرد.

رستم زاد گفت: استان ایلام با توجه به  چشم انداز و پتانسیل بالایی که در تامین خوراک و مزیت های اقتصادی طرح های پتروشیمی داراست، باید به صورت ویژه در زمینه تکمیل زنجیره های پتروشیمی و تشکیل خوشه های صنعتی این صنعت مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر اینکه فرصت مناسبی این طرح ها برای توسعه همه جانبه استان فراهم آورده اند، گفت: آینده استان ایلام در این حوزه امیدوار کننده و دارای چشم انداز روشن است.

رستم زاد اظهار کرد: استان ایلام با توجه به منابع غنی نفت و گاز و موقعیت خاصی که در زمینه تامین خوراک از محل پالایشگاه های استان دارد، توان تبدیل به قطب پتروشیمی را دارد.

کد خبر: ۶۲٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha