۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
ارسال فهرست بیمه رانندگان تاکسی به تامین اجتماعی
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد

ارسال فهرست بیمه رانندگان تاکسی به تامین اجتماعی

ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری گفت: ۴۷۰ هزار نفر به اسم راننده تاکسی بیمه با یارانه دولتی دریافت می‌کردند که نام ۵۰ درصد آن‌ها در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی وجود نداشت.

به گزارش بازار، مرتضی ضامنی گفت: از سال ۸۶ به دنبال قانون هدفمندسازی یارانه ها، ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان تاکسی در حوزه درون شهری و برون شهری برعهده دولت گذاشته شد و تا سال ۹۲ فهرست بیمه تاکسیرانان بروزرسانی می‌شد، اما به علت اینکه از سال ۹۲ به بعد بروزرسانی صورت نگرفت سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد به علت نداشتن اعتبار کافی قادر به پذیرش و بیمه کردن رانندگان جدید تاکسی نیست.

وی اضافه کرد: پس از سال ۹۲ با پیگیری‌های صورت گرفته درخواست شد فهرست رانندگان تاکسیرانی بروزرسانی شود، زیرا یک سری از افرادی که از ابتدا نامشان به عنوان تاکسیران در فهرست بیمه ارسال شده بود؛ تاکسیران نبودند و تعداد دیگری نیز در طول زمان از شغل رانندگی خارج شده بودند، اما همچنان در فهرست بیمه قرار داشتند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت:در نهایت سال گذشته سازمان تامین اجتماعی فرآیند حذف و اضافه در فهرست بیمه رانندگان را پذیرفت و در تفاهم نامه‌ای میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی فهرست بیمه افراد در اختیار اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری قرار گرفت.

وی افزود: پس از پالایش صورت گرفته مطابق با بانک‌های اطلاعاتی موجود در وزارت کشور، حذف و اضافه افراد نهایی شد و در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

ضامنی ابراز امیدواری کرد: سازمان تامین اجتماعی در تسریع روند بیمه تاکسیرانان براساس فهرست جدید اهتمام ورزد تا مشکل چندین ساله رانندگان در بخش بیمه‌ای برطرف شود.

وی تصریح کرد: اگر این مشکل برطرف و فهرست بیمه سازمان تامین اجتماعی نیز قبول و نهایی شود از این تعدادی که تحت عنوان راننده تاکسی از بیمه استفاده می‌کردند کاسته خواهد شد و با اعتبار موجود می‌توان همه رانندگان تاکسی را بیمه کرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری افزود: فهرست پایش شده رانندگان تاکسی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده است و امیدواریم این سازمان هرچه سریع‌تر مشکل بیمه‌ای رانندگان را حل کند.

کد خبر: ۶۲٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha