۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
احتمال تمدید لغو پروازها به انگلستان| بحث بهای بلیت هواپیما کُهنه شده است
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با بازار مطرح کرد

احتمال تمدید لغو پروازها به انگلستان| بحث بهای بلیت هواپیما کُهنه شده است

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکید بر اینکه تمدید لغو پروازها به انگلستان بستگی به تصمیم ستاد مقابله با کرونا دارد گفت: ایران در حال حاضر به تمام کشورهای اروپایی به جز انگلستان پرواز دارد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: نمکی، وزیر بهداشت اول دی ماه جاری در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی و به منظور رعایت اقدامات احتیاطی برای مقابله با نوع جهش یافته ویروس کرونا، خواستار لغو تمام پروازهای خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد انگلیس شد. 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در واکنش به این تصمیم با اشاره به شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در کشور انگلیس اظهار کردند که تمامی پروازها به این کشور به مدت دو هفته لغو شده است. 

البته درخصوص ورود مسافران از طریق کشورهای ثالث نیز اکثر مسافران از طریق شرکت هواپیمایی ترکیه وارد ایران می شدند که این شرکت نیز پروازهای خود به لندن را لغو کرده است. همچنین پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی که اقدام به انتقال مسافران از لندن به تهران نمایند لغو شده است. 

حال با گذشت تنها سه روز از این دستورالعمل برخی احبار حاکی از این است که احتمال دارد لغو پروازها از دو هفته عبور کرده و بیشتر شود. 

از ابلاغ دستورالعمل لغو پروازها از مبدا انگلستان به ایران و بالعکس تنها سه روز می گذرد و هر تغییر و یا تمدید آن بستگی به تصمیم وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا لغو پروازها از مبدا انگستان به ایران تمدید خواهد شد یا خیر؟ گفت: از ابلاغ دستورالعمل لغو پروازها از مبدا انگلستان به ایران و بالعکس تنها سه روز می گذرد و هر تغییر و یا تمدید آن بستگی به تصمیم وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد. 

هر تصمیمی برای لغو پروازها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته می شود
وی افزود: این که دستورالعمل لغو پروازها به انگلستان و بالعکس تمدید شود و یا اینکه بعد از دو هفته پروازها مجددا به انگلستان از سرگیری شود بستگی به شرایط دارد که البته هر گونه تصمیم نیز باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شود. 

اسعدی سامانی تاکید کرد: اگر شرایط و وضعیت اعلام شده در انگلستان بابت نوع جهش یافته ویروس کرونا بهتر نشود احتمال دارد که لغو پروازها از مبدا انگلستان به ایران و بالعکس باز هم تمدید شود. 

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که آیا به غیر از انگلستان، لغو پرواز به کشورهای دیگر اروپایی داریم؟ گفت: ایران ایر در حال حاضر به تمام کشورهای اروپایی پرواز دارد و مشکلی از این بایت وجود ندارد.

پروازها از آلمان به ایران در حال حاضر به صورت مستقیم و توسط ایران ایر انجام می شود

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا به عنوان مثال پروازها از آلمان به ایران که قبلا به ترکیه و یا قطر صورت می گرفت هنوز هم به همین ترتیب انجام می شود؟ ادامه داد: پروازها از آلمان به ایران در حال حاضر به صورت مستقیم و توسط ایران ایر انجام می شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از نمایندگان مجلس همچنان به بهای بلیت هواپیما اعتراض دارند گفت: بهتر است در این خصوص فعلا اظهارنظری نکنیم و سکوت کنیم. چون در خصوص بهای بلیط هواپیما که ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت بحث های زیادی شده است.

اسعدی سامانی ادامه داد: اجرای محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی همچنان از سوی شرکتهای هواپیمایی و ایرلاین ها رعایت می شود و امیدواریم ویروس کرونا هر چه سریعتر ریشه کن شود.   

کد خبر: ۶۲٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • GB ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      0 0
      با درود اگر برای مسافران انگلستان یا هر کشور دیگر مسافر با تاییده و داشتن مدرک که تست کرونا منفی است چرا پروازها را قطع می‌کنند