۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
اعمال ضوابط قرنطینه‌ای و قرنطینه پس از ورود بر روی محصولات گیاهی وارداتی
رییس سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد

اعمال ضوابط قرنطینه‌ای و قرنطینه پس از ورود بر روی محصولات گیاهی وارداتی

چنگلوایی، رییس سازمان حفظ نباتات کشور از اعمال ضوابط قرنطینه‌ای و قرنطینه پس از ورود بر روی حدود ۴۱۰ هزار محموله نشا، قلمه و نهال وارداتی و اعمال ضوابط قرنطینه‌ای بر روی بیش از ۱۸ میلیون محموله پیاز گیاهان زینتی وارداتی و بیش از یک هزار تن محموله غدد بذری سیب‌زمینی وارداتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، کیخسرو چنگلوایی اظهار داشت: عملیات ردیابی آفات قرنطینه خارجی در ۹ ماهه سال جاری در سطحی بالغ بر ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با نظارت دفتر پایش و تحلیل خطر سازمان و با تعیین برش‌های استانی مربوطه انجام شد.

وی با بیان انجام تحلیل خطر واردات اندام‌های گیاهی در خصوص ۶۲ محصول درخواستی و همچنین ارسال پاسخ به موارد فنی مطرح شده از سوی کشورهای کره جنوبی، ویتنام و اندونزی در خصوص صادرات محصولات لیموشیرین، سیب، سیر و کیوی به این کشورها افزود: در این مدت بیش از ۱۳ هزار نمونه از محموله‌های وارداتی شامل نهال، نشاء و پیاز گیاهان زینتی نیز مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفته است.

چنگلوایی خاطرنشان کرد: در نه ماهه سال جاری ۴۹ مورد مجوز فعالیت کلینیک گیاه پزشکی نیز با هدف استفاده از توانمندی بخش خصوصی در انجام امورات قرنطینه گیاهی صادر و یا تمدید شد.

وی بکارگیری استارتاپ‌ها در پایش و ردیابی آفت قرنطینه خارجی کرم برگخوار پاییزه با همکاری فائو و با استفاده از اپلیکیشن Famews را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر پایش و تحلیل خطر این سازمان عنوان و تصریح کرد: با تشخیص به موقع در گلخانه‌های قرنطینه بعد از ورود، حدود ۳۰ هزار نهال مرکبات وارداتی به دلیل آلودگی به ویروئید اگزوکورتیس مرکبات امحا شدند.

کد خبر: ۶۲٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha