۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
گوگل مدعی شد: رفتار ما قانونی و رقابتی است
در پی ادامه ادعای رفتار انحصاری گوگل از سوی وزارت دادگستری آمریکا؛

گوگل مدعی شد: رفتار ما قانونی و رقابتی است

گوگل ضمن تکذیب تمام این ادعاهای انحصار طلابانه مدعی شده است: «توافقات گوگل با اپل و توزیع کنندگان و فروشندگان محصولات مبتنی بر اندروید نشان می‌دهد که گوگل رفتاری مبتنی بر قانون و کاملاً رقابتی دارد.»

مژده باقری؛ بازار: چند ماه پیش بود که گوگل دادخواست ضد انحصار در بخش کسب و کار تبلیغات خود از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و همچنین دادستان‌های ایالتی روبه‌رو شد. همزمان با انتشار این خبر آلفابت شرکت مادر گوگل با نرخ کاهشی در سهام خود روبه رو شد. در ادامه سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود:

«ما به همکاری با تحقیقاتی که به سرپرستی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و دادستان تگزاس، کن پکستون در حال انجام است، ادامه می‌دهیم. تمرکز ما روی ارائه سرویس‌هایی است که به مشتریان کمک می‌کند، از هزاران کسب و کار پشتیبانی می‌کند و باعث افزایش رقابت و قدرت انتخاب می‌شود.»

حال بعد از ماه‌ها این پرونده همچنان درجریان است،  گوگل تمامی اتهامات وزارت دادگستری آمریکا را تکذیب کرده است. در این گزارش که انگجت منتشر کرده است شرکت گوگل از وزارت دادگستری آمریکادرخواست کرده رسیدگی به این موضوع را در دادگاه متوقف کرده و تمامی مسائل را از طریق رسیدگی بند به بند حل و فصل کند.

در خصوص ادعای رفتارانحصارگرایانه گوگل که دادگستری معتقد بود این شرکت از تسلط خود بر بازار جستجوهای اینترنتی موبایلی برای کنار زدن رقبا و به حاشیه راندن آنها سوءاستفاده می‌کند؛ گوگل ضمن تکذیب تمام این ادعاها افزوده است: «توافقات گوگل با اپل و توزیع کنندگان و فروشندگان محصولات مبتنی بر اندروید نشان می‌دهد که گوگل رفتاری مبتنی بر قانون و کاملاً رقابتی دارد.»

گوگل با تاکید بر اینکه افراد از جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند، زیرا آنها در این زمینه حق انتخاب دارند و کسی آنها را به این کار مجبور نکرده است افزوده است: «تمامی کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون می‌توانند هر زمان که اراده کنند از خدمات شرکت‌های رقیب مانند بینگ، داک داک گو و غیره استفاده کنند.»

با تمام این اوصاف ظاهرا این پاسخ‌ها وزارت دادگستری ایالات متحده را قانع نکرده و احتمالاً پیگیری قضائی موضوع ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۶۲٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha