۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
تعطیلی ۱۰۰ واحد فست فودی در اصفهان/ افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ مواد اولیه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

تعطیلی ۱۰۰ واحد فست فودی در اصفهان/ افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ مواد اولیه

اصفهان – موسوی، رئیس اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان اصفهان گفت: ۱۰۰ واحد صنفی فروش ساندویچ و پیتزا در اصفهان در بحران شیوع کرونا تعطیل شده است.

سید مصطفی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت حدود یک هزار واحد صنفی فروش ساندویچ و پیتزا در اصفهان، اظهار داشت: از این تعداد ۷۰۰ واحد دارای پروانه و ۳۰۰ واحد نیز در مرحله صدور پروانه هستند.

وی افزود: می‌توان گفت در حال حاضر واحد صنفی فروش ساندویچ و پیتزای غیرمجاز در شهرستان اصفهان وجود ندارد.

رئیس اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان اصفهان با اشاره به آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا در واحدهای فروش پیتزا و ساندویچ اصفهان ابراز داشت: باید توجه داشت که بیش از ۸۵ درصد از این واحدها مستاجر هستند و بخش قابل توجهی در این بحران مجبور به تعطیل کردن واحدهای صنفی خود شدند.

بیکاری ۳۰۰ نفر از فعالان صنف فروش فست فود در اصفهان
وی گفت: ۱۰۰ واحد صنفی فروش ساندویچ و پیتزا در اصفهان در بحران شیوع کرونا تعطیل شده است.

موسوی با بیان اینکه به صورت میانگین در هر واحد صنفی فروش فست فود سه نفر فعال هستند، ادامه داد: با تعطیلی ۱۰۰ واحد صنفی ۳۰۰ نفر بیکار شدند که اغلب آنها در حال حاضر راننده تاکسی‌های اینترنتی هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین مواد اولیه نیز با افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه رو به رو هستیم، اضافه کرد: در این زمینه افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی را داشته‌ایم برای مثال پنیر پیتزا را که ۳۵ هزار تومان خریداری می‌کرده‌ایم امروز به ۷۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان اصفهان اضافه کرد: با این میزان افزایش قیمت مواد اولیه قیمت خرید هر ساندویچ و یا پیتزا نیز در اصفهان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

واحدهای فست فود موفق به دریافت تسهیلات دولتی نشدند
وی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا نیز ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که شرایط دریافت این تسهیلات برای واحدهای صنفی بسیار سخت و بود و تنها تعداد اندکی موفق به دریافت آن شدند.

موسوی اضافه کرد: دولت زمانی که تسهیلاتی را در نظر می گیرد در این شرایط باید خواب اولیه باز پس‌دهی برای اقساط را نیز در نظر بگیرد تا اصناف بتوانند از این وام استفاده کنند.

کد خبر: ۶۲٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha