۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کمبود سرمایه در گردش و افزایش قیمت مواد اولیه مشکل عمده واحدهای تولیدی استان مرکزی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کمبود سرمایه در گردش و افزایش قیمت مواد اولیه مشکل عمده واحدهای تولیدی استان مرکزی

کمیجان- فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیشترین مشکل واحدهای تولیدی در این استان را افزایش بهای مواد اولیه و نیز نداشتن سرمایه کافی در گردش دانست.

سعید فرخی در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در «کمیجان» در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: واحدهای تولیدی در استان مرکزی علی رغم وجود مشکلات فراوان فعالیت های تولیدی را متوقف نکردند و این جای تقدیر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از شناسایی و پیگیری مشکلات تولیدکنندگان خبر داد و گفت: بخشی از مشکلات تولیدکنندگان در حوزه استانی قابل حل است و برخی از مشکلات را تا حل نهایی در نهادهای فرااستانی پیگیری خواهیم کرد.

وی به تعطیلی یکی از واحدهای تولیدی « کمیجان» اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی مجدد این واحد تولیدی نیز تمهیداتی اندیشیده شد و امیدواریم به زودی شاهد آغاز به کار مجدد خط تولید این واحد نیز باشیم.

فرخی بیشترین مشکل واحدهای تولیدی در استان مرکزی را افزایش بهای مواد اولیه و نیز نداشتن سرمایه کافی در گردش دانست و گفت: رفع این معضلات می تواند، به رونق تولید منجر شود.

وی افزایش هزینه حمل و نقل و نیز نرخ ارز را بر قیمت مواد اولیه وارداتی بسیار موثر دانست و افزود: همین افزایش قیمت مواد اولیه سبب شده تا سرمایه در گردش بیشتری در واحدهای تولیدی نیاز باشد، که در بسیاری از مواقع تامین این سرمایه ممکن نبوده و مشکلاتی ایجاد می کند.

کد خبر: ۶۲٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha