۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
بررسی تحولات بازار نفت در دیدار وزیران نفت و انرژی ایران و آذربایجان

بررسی تحولات بازار نفت در دیدار وزیران نفت و انرژی ایران و آذربایجان

زنگنه، وزیر نفت بررسی تحولات بازار نفت و روابط دو جانبه تهران – باکو را محور دیدار با وزیر انرژی جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بیژن زنگنه شب گذشته (دوم دی‌ماه) پس از دیدار با پرویز شهبازف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت با بیان اینکه آذربایجان یکی از اعضای فعال و مفید اوپک پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت- اوپک) است، تصریح کرد: ‌ایران روابط نزدیکی با آذربایجان دارد و همکاری نفتی دو کشور در قالب اوپک پلاس است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه وزیر انرژی آذربایجان در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران در جریان مشکلات اخیر این کشور قدردانی کرد، گفت: امیدواریم همکاری‌های دو کشور توسعه یابد.

قدردانی از فعالیت ایران در اوپک پلاس
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه تهران و باکو روابط دوستانه و تنگاتنگی دارند و در هفت سال اخیر رؤسای جمهوری دو کشور نشست‌های پرشماری داشته‌اند، افزود:‌ از فعالیت ایران در اوپک پلاس تشکر می‌کنم، ما در چارچوب این ائتلاف توانستیم بحران پیش‌روی بازار نفت در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ را حل کنیم.

شهبازف تصریح کرد:‌ سازوکار اوپک پلاس ابزار خوبی برای ترمیم بازار نفت در شرایط کنونی است اما برای اثربخشی بیشتر، این ائتلاف باید توسعه یابد، درست است که ما اقدام‌هایی انجام می‌دهیم اما بحران همچنان وجود دارد.

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با اشاره به نیاز این کشور به گاز طبیعی برای تامین خوراک نیروگاه‌های تولید برق، گفت: امیدوارم بتوانیم از گاز طبیعی ایران استفاده کنیم، همچنین از صادرات گاز ایران به نخجوان قدردانی می‌کنم.

کد خبر: ۶۲٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha