۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
۴۰۰ هزار میلیارد ریال در صنعت آب و برق هرمزگان سرمایه‌گذاری شد
درقالب پویش «الف-ب ایران»؛

۴۰۰ هزار میلیارد ریال در صنعت آب و برق هرمزگان سرمایه‌گذاری شد

بندرعباس- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در طرح‌های پویش «الف-ب ایران» درصنعت آب و برق استان سرمایه‌گذاری شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در این حوزه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان، هوشنگ ملایی درحاشیه آیین قدردانی از دست اندرکاران پویش «الف-ب ایران» که به صورت ویدیو کنفرانسی با وزیر نیرو برگزارشد، افزود: تاکنون بیش از ۳۰ طرح شاخص در حوزه صنعت و آب استان هرمزگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی درقالب طرح «الف-ب ایران» به بهره برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بهره برداری از ۱۰ طرح دیگر در این بخش صورت گیرد.

وی بیان داشت: قطار پویش الف ب ایران از سال گذشته تاکنون چهار دفعه به ایستگاه هرمزگان رسیده و طرح‌های بزرگی در حوزه تامین و توزیع آب و برق استان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار داشت: افتتاح سد سرنی که تامین آب شرب استان را بر عهده دارد از جمله مهم‌ترین طرح‌ها در حوزه تامین آب بود که توانایی تامین سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب را دارد.

ملایی یادآورشد: افتتاح مرحله اول و دوم آبشیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی، مرحله اول آبشیرین کن بزرگ یک میلیون مترمکعبی و طرح توزیع آب در بخشی از شبکه میناب به مساحت سه هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در قالب پویش الف ب ایران انجام شد.

وی یادآورشد: افتتاح نیروگاه در قشم، افتتاح ۱۰ پست فوق توزیع و تامین و توزیع برق برای مناطق بخش روستایی هرمزگان نیز در قالب پویش الف ب ایران توسط رییس جمهوری و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه تا پایان سال طرح‌های دیگری در قالب این پویش به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: طرح تصفیه‌خانه شهر میناب با ظرفیت دو مترمکعب در ثانیه که می‌تواند تامین آب شرب میناب و منطقه را به صورت کامل انجام دهد در بهمن‌ماه سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

ملایی گفت: طرح الف ب ایران پویشی است که از سال ۹۸ در وزارت نیرو و در تمام ۳۱ استان کشور به ابتکار وزیر نیرو راه اندازی شده است.

کد خبر: ۶۲٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha