۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
تعطیلی ۲ هفته‌ای گذرگاه‌های مرزی در عراق
به منظور مقابله با گونه جدید ویروس کرونا صورت گرفت؛

تعطیلی ۲ هفته‌ای گذرگاه‌های مرزی در عراق

براساس اطلاعیه دفتر نخست وزیر عراق اعلام شد برای مقابله با گونه جدید ویروس کرونا، همه گذرگاه‌های مرزی، رستوران‌ها و مراکز تجاری عراق به مدت دو هفته بسته می‌شوند.

به گزارش بازار، دفتر نخست وزیر عراق در اطلاعیه‌ای نسبت به شیوع نسل جدید از ویروس کرونا در عراق هشدار و ورود اتباع ژاپن، انگلیس، هلند، دانمارک، استرالیا، آفریقای جنوبی و بلژیک به خاک عراق را تا اطلاع بعدی ممنوع کرد.

در این اطلاعیه که پس از مشورت نخست وزیر با کابینه دولت صادر شده آمده است: فقط عراقی‌های که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می برند حق ورود مشروط به عراق را دارند و آن اینکه پس از معاینه دقیق و اجرای تست کرونا بایستی به مدت دو هفته در قرنطینه بمانند.

در این اطلاعیه اعلام شده که تمامی مرزهای زمینی عراق با کشورهای همسایه نیز بسته خواهد شد مگر برای حالت‌های اورژانسی و اضطراری.

در این اطلاعیه همچنین به وزارت دارائی دستور داده شده تا مبلغ سه ملیون دلار برای پیش پرداخت خرید پانزده میلیون و پنج هزار و دویست و پنجاه واکسن اختصاص دهد.

همچنین به وزارت آموزش و پرورش تاکید شده که دانش آموزان فقط یک روز در هفته را می توانند حضوری در مدرسه حضور یابند.

براساس اطلاعیه دفتر نخست وزیر عراق اعلام شده از تاریخ پنج شنبه چهارم دی ماه ( ۲۴ / ۱۲ / ۲۰۲۰ ) همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها حداقل به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد.

کد خبر: ۶۲٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha