۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
اجلاس مدیران راه آهن‌های مرزی ایران و ترکیه در تبریز گشایش یافت

اجلاس مدیران راه آهن‌های مرزی ایران و ترکیه در تبریز گشایش یافت

تبریز- راه های افزایش مبادله کالا و مسافر از طریق راه آهن دوکشور ایران و ترکیه روز سه شنبه همزمان با آخرین روز هفته حمل ونقل در نشست کاری اجلاس روسای راه آهن های مرزی ۲ کشور در تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن آذربایجان، در این نشست کاری که به مدت دو روز برگزار می شود، محمدرضا قربانی، مدیرکل راه آهن منطقه  آذربایجان از طرف ایران و مظفر کوچ، مدیر راه آهن منطقه مالاتیا از طرف ترکیه به اتفاق هیئت های همراه، مسایل مربوط به مشکلات فنی در تبادل واگن قطارهای باری، تخلیه و بارگیری و اجرای دقیق مفاد موافق نامه منعقده بین ۲ کشور را بررسی می کنند.

در این نشست که چهلمین اجلاس روسای راه آهن های مرزی ۲ کشور بعد از موافقت نامه منعقده در سال ۱۹۸۹ میلادی محسوب می شود، در خصوص مشکلات مربوط به گمرک، بازاریابی و مشکلات مربوط به نحوه انتقال کالاهای تجاری بین ۲  کشور و راههای توسعه و روانسازی حمل و نقل ریلی بحث و بررسی می شود.

محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان در حاشیه این اجلاس گفت: تلاش برای افزایش حجم مبادلات کالا بین دو کشور ایران و ترکیه از طریق راه آهن یکی از اهداف این نشست است.

وی اعلام کرد: حجم مبادلات کالا از طریق راه آهن بین ۲ کشور در ۹ ماهه سال جاری میلادی ۵۰۰ هزار تن  کالا بود که  ۳۳۵  هزار تن  آن واردات از کشور ترکیه و ۱۵۵ هزار تن آن صادرات کالا به ترکیه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش داشته  است.

وی اظهار امیدواری کرد میزان جابجایی کالا بین دو کشور به یک میلیون تن در سال برسد و حجم مبادلات کالا بین دو کشور از سال های آینده به بیش از ۲ برابر حجم کنونی افزایش یابد.

کد خبر: ۶۲٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha