۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
تاکید مجلس بر اجرای کامل قانون تامین کالاهای اساسی
نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس عنوان کرد

تاکید مجلس بر اجرای کامل قانون تامین کالاهای اساسی

میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت: نمایندگان مجلس بر اقدام دولت در اجرای کامل قانون یارانه تامین کالاهای اساسی تاکید دارند.

به گزارش بازار، سید محمدرضا میرتاج الدینی در جمع خبرنگاران و در خصوص قانون تامین کالاهای اساسی و طرح معیشتی مصوب مجلس اظهار داشت: جامعه هدف قانون شامل ۶۰ میلیون نفر است که پشتوانه کارشناسی دارد چراکه حداقل در ۲۰ جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص این طرح بحث و بررسی انجام دادیم.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس تصریح کرد: کرد: با این استدلال که اقشار مختلف با درآمد متوسط و رو به پایین جامعه، همه آسیب دیده هستند و با تورم شدیدی که وجود دارد قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده است، تلاش کردیم با این طرح این آسیب‌ها را تا حدی جبران کنیم.

‌این نماینده مجلس تصریح کرد: در این قانون برای کسانی که حداقل حقوق را دارند، برای هر فرد خانواده ۱۲۰ هزار تومان را در نظر گرفته ایم، یعنی برای یک خانواده پنج نفره مبلغ ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد و برای کسانی هم که درآمد متوسط دارند ۵۰ درصد این مبلغ محاسبه شده است.

‌وی در ادامه گفت: دولت برای این طرح دامنه ۳۰ تا ۴۰ میلیون نفر را در نظر گرفته است که به این ترتیب بیست میلیون نفر خارج از این طرح قرار می‌گیرند و ما از دولت انتظار داریم که با همکاری و همراهی مجلس در مسیر حل مشکلات مردم و خدمت به آن‌ها اقدامات جدی‌تری را انجام دهد.

‌این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: قانون را نمی‌توان تفسیر کرد چراکه صریح و روشن است، در قانون ۶۰ میلیون نفر قید شده، اما دولت تا سقف ۳۴ میلیون نفر را واریز کرده است.

میرتاج الدینی همچنین گفت: اگر دولت این قانون را اجرا نکند، ما به وظیفه نظارتی خود عمل خواهیم کرد، تذکر کتبی را آماده کرده‌ایم و در نوبت بعدی هم سوال از وزیر کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول اجرای این اقدام را خواهیم داشت که البته امیدواریم وزیر محترم هم این موضوع را خودشان به جد دنبال کنند.

کد خبر: ۶۲٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha