۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
«شراز» ۶ ماهه ۶ هزار و ۳۶۲ ریال سود ساخت

«شراز» ۶ ماهه ۶ هزار و ۳۶۲ ریال سود ساخت

شرکت پالایش نفت شیراز در صورت های مالی شش ماهه توانسته به ازای هر سهم ۶ هزار و ۳۶۲ ریال سود بسازد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت پالایش نفت شیراز در گزارش ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹، سود عملیاتی را ۷هزار و ۷۶۲میلیارد ریال، سود خالص را ۶هزار و ۵۳۷میلیارد ریال و سود انباشته را ۷هزار و ۷۱۱میلیارد ریال اعلام کرد.

این شرکت پالایشی، مبلغ فروش ۶ماهه محصولات خود را ۴۵هزار و ۹۹۰میلیارد ریال اعلام کرد که از این محل یک هزار و ۷۱۲میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی و پیش بینی کرده است که برای ۶ماهه دوم سال مالی بتواند یک هزار و ۶۰۵میلیارد مترمکعب از محصولات خود را به فروش برساند.

در این گزارش به اهداف شرکت اشاره شده که عمده بازار هدف محصولات شرکت فروش داخلی بوده و مطابق قانون است و شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران می دهد. محصولات ویژه تولیدی شرکت، در بورس های کالا و انرژی عرضه می شود. در این حوزه شرکت های قیرسازی و پتروشیمی، شرکت های عمده خریدار محصولات ویژه این شرکت هستند.

در حال حاضر پالایشگاه شیراز با پالایش روزانه ۵۴ هزار بشکه نفت خام در روز نزدیک به ۳/۳ درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین و سوخت های هوایی، گازمایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می کند. در خصوص محصولات پالایشی به ویژه محصولات استراتژیک در حال حاضر بازار داخلی با کمبود عرضه مواجه است و در عمل پالایشگاه شیراز در کنار سایر شرکتهای پالایشی نیاز داخلی را تامین می کنند. پالایشگاه شیراز در حال حاضر با توجه به نیاز ارزی در خصوص اجرای پروژه های کیفی سازی در دست اجرا صادرات فرآورده های ویژه را در دست بررسی و دستور کار قرارداده است.

سودآوری شرکت های پالایشی تابع متغیرهای گوناگونی است که با فضای سیاسی و اقتصادی دنیا به ویژه کشور گره خورده است. به همین لحاظ طی سالهای گذشته نوسانات زیادی درآن مشاهده می شود با این وجود پالایشگاه شیراز با برنامه ریزی منسجم به عنوان یک پالایشگاه باثبات و سودآور در بین سهامداران شناخته شده است.

کد خبر: ۶۲٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha