۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در اصفهان/ محتکران خانگی ضرر کردند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در اصفهان/ محتکران خانگی ضرر کردند

اصفهان- قندی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان گفت: قیمت خودرو در اصفهان کاهش ۴۰ درصدی را تجربه کرد و در خودروهای پر فروش اصفهان هم این شرایط را شاهد هستیم.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر در رکود کامل خرید و فروش خودرو هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد معاملات نسبت به سال گذشته را در بازار خودروی اصفهان داریم.

وی در ادامه به کاهش حدود ۴۰ درصدی قیمت خودرو در اصفهان نسبت به سه ماه گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر خودروهای شاخص بازار اصفهان کاهش قیمت چشمگیری داشته‌اند.

اعلام قیمت خودروهای پر فروش در بازار اصفهان
رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان با بیان اینکه قیمت پارس تی یو ۵، ۳۳۰ میلیون تومان بوده و امروز به ۲۳۰ تومان رسیده است، افزود: پژو پارس سال نیز ۲۷۵ میلیون بوده که به ۱۹۵ تومان رسیده، سمند ۲۴۵ میلیون تومان بوده و به ۱۷۵ میلیون تومان رسیده، دنا اتوماتیک نیز از ۶۱۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی در خصوص قیمت خودروهای شرکت سایپا نیز ابراز داشت: در حال حاضر قیمت پراید از ۱۳۵ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون کاهش یافته، تیبا ۲ نیز از ۱۷۵ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده، تیبا صندوق‌دار ۱۵۵ میلیون بوده و امروز به ۱۱۰ میلیون تومان بوده است، کوئیک آر اسپرت ۱۹۵ میلیون تومان بوده و به ۱۴۲ میلیون کاهش قیمت داشته است.

قندی در خصوص کاهش قیمت خودروهای خارجی نیز گفت: خودروهای تا یک میلیارد تومان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته، خودروهای تا دو میلیارد تومان قیمت ۵۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و خودروهای سه تا چهار میلیارد تومانی تا ۱.۵ میلیارد تومان کاهش قیمت داشته است.

قیمت خودرو به نرخ عادلانه نزدیک می‌شود
وی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو در بازار در حال نزدیک شدن به قیمت‌های عادلانه است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در آینده ۵ تا ۱۰ درصد ریزش قیمت خودرو را داشته باشیم و به قیمت‌های حداقلی در بازار نزدیک می‌شویم.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان با اشاره به دلایل کاهش قیمت خودرو گفت: کاهش نرخ ارز، افزایش تولید در دو کارخانه خودروسازی کشور، ورود احتکارهای خانگی خودرو به بازار که متضرر هم شدند و همچنین عدم ورود خودروهای نو از دیگر استان‌ها به اصفهان با توجه به محدودیت‌های کرونایی از دیگر دلایل این کاهش قیمت بوده است.

وی با اشاره به لزوم خروج و کوتاه شدن دست دلالان از بازار خودرو اضافه کرد: چنانچه دلالان از بازار خودرو خارج شوند و معاملات خودرو تنها به واسطه فعالان صنف خودرو انجام شود قیمت‌ها ثابت و عادلانه خواهد بود.

قندی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای ثبات قیمت، خرید خودرو فقط توسط خریداران واقعی خودرو است و کسانی که به عنوان سرمایه خودرو را می‌خرند نباید به بازار ورود کنند.

کد خبر: ۶۲٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha