۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
شروع  مجدد فعالیت مرز مهران/ تغییر رئیس گذرگاه عراق عامل توقف کامیون ها
عضو هیات رئیسه اتاق ایران و عراق به بازار خبرداد:

شروع مجدد فعالیت مرز مهران/ تغییر رئیس گذرگاه عراق عامل توقف کامیون ها

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق دلایل مسدود شدن مرز مهران به روی کامیون های حامل کالاهای صادراتی از ایران به عراق را تشریح کرد.

پس از انتشار ویروس کرونا در ایران و فوت هموطنان به دلیل ابتلا به این بیماری مسئولان عراقی پروازهای ایران به کشورشان را ممنوع اعلام کردند.پس از آن اخباری مبنی بر بسته شدن مرز مهران به روی کامیون های حامل کالاهای صادراتی از ایران به مقصد عراق منتشر شد که دلیل آن را نیز در اخبار ابتلا ایرانیان به ویروس کرونا شد.

اما سیدحمید حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد که ویروس کرونا عامل بسته شدن مرز مهران به روی ایرانیان نیست.

وی افزود: مسئول گذرگاه عراق تغییر کرده و طی بازرسی که از گمرک عراق در مرز مهران به عمل آورده بسیاری از نیروهای آن را تعدیل کرده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق خاطرنشان کرد: کاهش شدید تعداد نیروی انسانی در گمرک واقع در مرز مهران موجب شد تا پرسنل باقی مانده در نتوانند بازرسی از کامیون ها را انجام دهند به همین دلیل ابتدا تعداد کامیون های عبوری از این مرز از 300 به 110 کامیون رسید و درنهایت فقط 40 کامیون قادربودند از این مرز عبور کنند.

حسینی تصریح کرد: از روز چهارشنبه نیز این مرز به صورت کامل بسته شد اما از ساعاتی قبل بار دیگر مرز مهران فعالیت خود را آغاز کرده و کامیون های ایرانی در حال تردد هستند.

کد خبر: ۶٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha