۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
رونمایی از خودرو جوان پسند امریکایی
سواری نرم و باکیفیت کرُسیر نظیر ندارد

رونمایی از خودرو جوان پسند امریکایی

مهندسان لینکلن دو پیشرانه قدرتمند را برای کرُسیر در نظر گرفته‌اند هر دو پیشرانه چهارسیلندر و به سیستم توربوشارژ تجهیز شده‌اند که یکی دولیتری با توان ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۲ نیوتون‌متر گشتاور و دیگری که به عنوان قوی‌ترین پیشرانه این کراس‌اوور شناخته می‌شود با حجم ۲.۳ لیتری ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: این روزها برندهای لوکس جهان تمایل دارند تا محصولاتی را ارائه دهند که بتوانند جوانان را نیز به خود جلب کنند. در این راستا لینکلن برند لوکس آمریکایی چندی پیش در نمایشگاه خودرویی نیویورک سال جاری از جدیدترین بلندقامت جمع‌وجور خود با نام کرُسیر رونمایی کرد. این کراس‌اوور جمع‌وجور لینکلن در حقیقت بر پایه و مبنای پلت‌فرم مشترک با فورد اسکیپ طراحی و مهندسی شده است.
اگر دقیق به ظاهر کرُسیر بنگریم در اولین نگاه زبان طراحی جدید لینکلن را به بیننده القا می‌کند، به عبارت دیگر ظاهر و سبک طراحی نزدیک و مشابه با برادران بزرگترش یعنی نویگیتور و ناتیلوس دارد؛ چرا که نوع طراحی و گرافیک چراغ‌ها و به ویژه فرم طراحی جلوپنجره به سبک لینکلن دقیقا ظاهر نویگیتور و ناتیلوس را نمایش می‌دهد که با خط برجسته‌ای روی بدنه معروف به خط شخصیت و خطوط و سطوح صاف روی بدنه کاراکتر جذاب و نافذی را به این کراس‌اوور جمع‌وجور لینکلن بخشیده است.

در نمای عقب برخلاف جلو ناگزیر ترند روز طراحی طراح را واداشته تا چراغ‌های پیوسته را طراحی کند تا و انحنای در و شیشه عقب به همراه دو اگزوز کروی شکل در طرفین ظاهری شکیل و زیبایی را برای کرُسیر به وجود آورد. از سویی دیگر در کنار چهره جذاب باید به مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو یعنی طراحی کابین آن اشاره کرد.

یک نمایشگر هشت اینچی به همراه داشبورد ساده و شیک، صندلی‌های برقی با تنظیم ۲۴ حالته و ماساژور، سانروف پانوراما عریض و ترکیب چرم و چوب فضای کاملا لوکس و راحت را به ارمغان آورده است

یک نمایشگر هشت اینچی به همراه داشبورد ساده و شیک، صندلی‌های برقی با تنظیم ۲۴ حالته و ماساژور، سانروف پانوراما عریض و ترکیب چرم و چوب فضای کاملا لوکس و راحت را به ارمغان آورده است. لینکلن برای این بلندقامت جمع‌وجورش سنگ تمام گذاشته و دایوره‌ای عایق میان داشبورد و محفظه موتور به کار گرفته که این دیواره از جنس به اصطلاح دوجداره بوده و وظیفه جذب ارتعاشات و همچنین حرارت تولیدی از موتور را برعهده دارد.

ضمن اینکه برای بهبود راحتی و آرامش هر چه بیشتر سرنشینان سیستم کنترل فعال صدا تعبیه شده تا کمترین صدا به کابین راه یابد و کابین آرامی را برای سرنشینان فراهم کند. علاوه بر این موارد در بخش سیستم تعلیق نیز با لینکلن خاص‌تری مواجه هستیم، به‌کارگیری سیستم تعلیق یکپارچه تنها به منظور سواری نرم و باکیفیت برای کرُسیر بی‌نظیر است.
همچنین برای جذابیت بیشتر سه رنگ متفاوت Beyond Blue(آبی به همراه رنگ سفید)، Cashew(قهوه‌ای و مشکی) و Medium Slate (خاکستری با قهوه‌ای)   برای کابین در نظر گرفته شده که با چوب باکیفیت مزین شده تا فضای لوکس و البته مدرن را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

مهندسان لینکلن دو پیشرانه قدرتمند را برای کرُسیر در نظر گرفته‌اند هر دو پیشرانه چهارسیلندر و به سیستم توربوشارژ تجهیز شده‌اند که یکی دولیتری با توان ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۲ نیوتون‌متر گشتاور و دیگری که به عنوان قوی‌ترین پیشرانه این کراس‌اوور شناخته می‌شود با حجم ۲.۳ لیتری ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
هر دو موتور پرقدرت به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید مجهز شده‌اند تا در نسخه استاندارد این قدرت به چرخ‌های جلو و در مدل سفارشی با سامانه چهارچرخ محرک هوشمند این قدرت و گشتاور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. سیستم چهارچرخ محرکی که لینکلن به عنوان سامانه هوشمند دودیفرانسیل از آن یاد می‌کند، با توجه به شرایط و موقعیت داینامیکی لاستیک‌ها و میزان نیرو انتقال داده شده تمام موارد را بررسی کرده و انتقال قدرت دقیق و محاسبه شده انجام می‌شود تا ماحصل آن پایداری و گشتاور توزیع شده دقیق باشد.

لینکلن، کرُسیر را با لیست بلندی از سیستم‌های الکترونیکی جدید در راستا ایمنی و رفاه سرنشینان به بازار عرضه می‌کند که از مهم‌ترین این سیستم‌ها می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار و پایش نقطه کور به همراه سیستم تشخیص عابران پیاده، سیستم حفظ مسیر و سیستم هشدار انحراف از مسیر اشاره کرد.

از دیگر آپشن کاربردی لینکلن کرُسیر می‌توان اپلیکیشن Lincoln Way  را معرفی کرد که در هنگام فراموش کردن سوئیچ راننده می‌تواند با استفاده از این اپلیکیشن درهای خودرو را باز و همچنین موتور را استارت بزند

مضاف بر این موارد مجموعه ایمنی Co-Pilot۳۶۰ پلاس که شامل سیستم‌های چون سیستم کمکی فرمان، سیستم کمک پارک فعال، کروزکنترل تطبیقی با قابلیت توقف و همچنین حرکت دوباره در ترافیک و سیستم ترمز کمکی برای دنده عقب است، می‌شود. از دیگر آپشن کاربردی لینکلن کرُسیر می‌توان اپلیکیشن Lincoln Way  را معرفی کرد که در هنگام فراموش کردن سوئیچ راننده می‌تواند با استفاده از این اپلیکیشن درهای خودرو را باز و همچنین موتور را استارت بزند.

لینکلن کرُسیر در بازار با رقبای سرسختی چون لکسوس NX، مرسدس‌بنز GLC و تسلا مدل ایکس روبرو می‌شود که در حال حاضر اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی آن در دسترس نیست.

کد خبر: ۶۲٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha